728 x 90

سناتور تد کروز: خامنه‌ای و رئیسی مستحق نامگذاری در لیست ماگنیتسکی هستند

سناتور تد کروز
سناتور تد کروز

سناتور تد کروز روز ۲۴ ژوئن (۳تیرماه) در جلسه استماع سنای آمریکا درباره دو اصلاحیه تحریم‌های جهانی ماگنیتسکی علیه خامنه‌ای و رئیسی گفت: دو لایحه است، لایحه اول کروز۱ و لایحه دوم کروز۲ این دو اصلاحیه کاری که می‌کند این است که تحریم‌های جهانی ماگنیتسکی علیه ولی‌فقیه ایران علی خامنه‌ای و رئیس‌جمهور اخیراً انتخاب شده این رژیم(رئیسی) را اعمال می‌کند. هر دوی اینها در حال حاضر به درستی تحت تحریم‌های آمریکا هستند که مطابق دستور اجرای ۱۳۸۷۶ مورد تحریم می‌باشند.

دلیل این تحریم این است که آنها به دفتر ولی‌فقیه مرتبط هستند که سیاست خارجی (رژیم)ایران را تعیین می‌کند از جمله این‌که حملات مکررش علیه نیروهای آمریکا، تروریزم جهانی که بکار می‌گیرد، اعمال غیرقابل قبولی که در آبهای بین‌المللی نشان داده است، و آنچه به‌نظر می‌رسد تمایل بی‌پایانش برای کسب سلاح اتمی که (رژیم)ایران دارد.

با این‌حال همین روز گذشته از مقامات دولت بایدن پرسیده شد که آیا می‌خواهند این تحریم‌ها را نگه دارند با توجه به این‌که رئیسی رئیس‌جمهور شده است، آنها مجدداً تأکید کردند که محتمل است که عمده تحریم‌های دوره ترامپ را لغو کنند.

تد کروز افزود: هم خامنه‌ای و هم رئیسی به‌شدت به‌دلیل فساد و نقض حقوق‌بشر مستحق نامگذاری در لیست ماگنیتسکی هستند. خامنه‌ای از فساد، خشونت و مصادره برای جمع‌آوری مجموعه‌یی از ثروتها معادل حدود ۲۰۰میلیارد دلار که از جیب مردم ایران به‌سرقت برده استفاده کرده است.

سه نهاد مالی او یعنی نهاد اجرایی امام خمینی، بنیاد مستضعفان و آستانه قدس رضوی. این سه نهاد هم‌چنین در معاملات بین‌المللی دست دارند. آمریکا بایستی از قانون جهانی ماگنیتسکی استفاده کند تا این امپراتوری تجاری را مسدود کند و این رژیم را بلوکه نماید.

اما در مورد رئیسی، رئیسی یک دیو وحشی و یک دیکتاتور است. او یکی از ۴قاضی بوده که در ۱۹۸۸ در کمیسیون مرگ شرکت داشتند که مسئول قتل‌عام هزاران زندانی سیاسی طی ۵ماه بوده است.

او بعداً به‌عنوان یک دادستان تهران و سایر موضوع‌های قضایی عمل کرد که او آنها را مکررا و سیستماتیک برای تعقیب مخالفان ایرانی بکار گرفت. او پیشاپیش گفت مایل است این سرکوب را تشدید کند و تجاوزگریهای نظامی ایران را افزایش بدهد. بنابراین من تصویب این لایحه را مصرانه تقاضا می‌کنم.

سناتور کروز به سوابق نقض حقوق بشر خامنه‌ای و آخوند جلاد رئیسی اشاره کرد و افزود: من هم‌چنین فکر می‌کنم که به‌شدت ضروریست، به‌دلیل این‌که دولت بایدن به نیت خود برای لغو تحریم‌ها علیه خامنه‌ای و رئیسی اشاره کرده، دو نفر از اشخاص که در حال حاضر مورد تحریم هستند دو فردی که سابقه نقض حقوق بشرشان ظالمانه است نه حتی کمی بد باشد، بلکه غیرقابل تصوری بد و نامطلوب است.

و دولت بایدن به نیت خود اشاره می‌کند که می‌خواهد تحریم‌ها علیه آنها را لغو کند و این به ازای هیچ چیز است. نه به ازای مثلا توافقی صورت گرفته باشد نه به ازای چیزی بلکه صرفاً لغو تحریم علیه آنها به‌صورت یکسویه است.

بنابراین این اصلاحیه یک فرصت است برای اعضای این کمیته از هر دو حزب جمهورخواهان و دمکراتها، که به اروپایی‌ها هم گفته شود که آیا تحریم‌ها علیه خامنه‌ای و رئیسی باید لغو شوند یا همین استاندارد هم باید برای آنها باشد که علیه عاملان بد در سراسر جهان بکار گرفته می‌شود. (سایت کنگره، ۲۴ ژوئن۲۰۲۱- ۳تیر۱۴۰۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/612389e0-e656-43af-a52d-f5f8a810694c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات