728 x 90

دو سناتور آمریکا لایحه دو حزبی برای مقابله با تهدیدات فضایی ایران ارائه کردند

سناتور جکی روزن و جونی ارنست
سناتور جکی روزن و جونی ارنست

سایت سنای آمریکا روز جمعه ۱۸ خرداد نوشت: سناتورها روزن و ارنست لایحه دو حزبی را برای مقابله با تهدیدات فضایی ایران معرفی کردند.

سناتورهای آمریکایی جکی روزن دموکرات از نوادا و جونی ارنست جمهوریخواه از آیوا قانونی را برای مقابله با تهدیدات فضایی ناشی از رژیم ایران و نیروهای نیابتی آن معرفی کردند. قانون دو حزبی فناوری فضایی و امنیت منطقه‌یی (STARS) بر اساس توافق‌نامه آبراهام استوار می‌شود و وزارت دفاع را ملزم می‌کند تا یک استراتژی و توافقنامه اشتراک داده برای محافظت از متحدان و شرکای خود در خاورمیانه در برابر فعالیت‌های فضایی خصمانه ایران ایجاد کند. این هماهنگی فضایی و امنیت ماهواره‌یی بهبود یافته، آگاهی موقعیت فضایی ایالات متحده را افزایش می‌دهد، در برابر تهدیدات دشمنان دفاع می‌کند و همکاری فضایی با اسراییل و سایر متحدانش در خاورمیانه را تعمیق می‌بخشد.

سناتور روزن گفت: «در حالی که رژیم ایران و نیروهای نیابتی تروریستی آن تجاوزات خود را علیه اسراییل تشدید می‌کنند و به بی‌ثبات کردن خاورمیانه ادامه می‌دهند، این بسیار مهم است که ما با متحدان خود در منطقه برای تقویت همکاری در همه زمینه‌های دفاعی کار کنیم». من مفتخرم که این قانون دو حزبی را برای تقویت همکاری امنیتی فضایی و ماهواره‌ای با متحدان و شرکای خود در خاورمیانه و بهبود امنیت جمعی برای مقابله با تهدیدات فوری ایران معرفی می‌کنم.

سناتور ارنست گفت: «گام بعدی برای پایان دادن به تجاوز رژیم ایران، تعمیق مشارکت‌های فضایی بین‌المللی ایالات متحده برای بهبود آگاهی در خاورمیانه است». پس از موفقیت قانون DEFEND و قانون MARITIME در رهگیری حملات مورد حمایت ایران در زمین و دریا، قانون STARS این مدل را با فضا تطبیق داده و از فناوری قرن بیست و یکم برای بازدارندگی ایران استفاده خواهد کرد.

سناتورها روزن و ارنست دو تن از اعضای مؤسس و رؤسای مشترک گروه توافق‌نامه‌های آبراهام سنا هستند و تلاش‌هایی را برای تعمیق همکاری امنیتی بین ایالات متحده و شرکا و متحدان ما در خاورمیانه برای دفاع در برابر تجاوزگری ایران رهبری کرده‌اند. سال گذشته، قانون دو حزبی دریایی آنها مبنی بر الزام وزارت دفاع به همکاری با شرکای خود در خاورمیانه برای مقابله با تهدیدات دریایی ناشی از رژیم ایران و سایر سازمانهای خشونت‌آمیز، به تصویب رسید. در آخرین جلسه کنگره، قانون دفاع دو حزبی آنها برای ایجاد معماری دفاع هوایی و موشکی با اسراییل و دیگر متحدان خاورمیانه به قانون امضا شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/244f88bb-d60d-476b-b293-a39389f20e2f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات