728 x 90

سقوط یک پهپاد در مجاورت پایگاه نظامی آمریکایی اسپایکر در شمال بغداد

سقوط پهپاد - عکس از آرشیو
سقوط پهپاد - عکس از آرشیو

منابع امنیتی عراق، از سقوط یک پهپاد در مجاورت پایگاه نظامی آمریکایی اسپایکر در استان صلاح‌الدین در شمال بغداد خبر دادند.
العربیه شامگاه دوشنبه ۱۱بهمن نوشت: اگر مقامات امنیتی بغداد سقوط این پهپاد را نتیجه یک حمله اعلام کنند، در آن صورت می‌توان گفت، این بخشی از یک سری حملاتی است که توسط شبه نظامیان وابسته به رژیم ایران به تأسیسات و پایگاههای نظامی آمریکا در عراق انجام شده است. سقوط این پهپاد چند روز پس از حمله موشکی به فرودگاه بین‌المللی بغداد انجام می‌گیرد.
لازم به یادآوری است که روز جمعه ۸بهمن، فرودگاه بین‌المللی بغداد با ۶موشک مورد حمله قرار گرفت. موشکها از غرب بغداد محل استقرار هنگ ضدمالک اشتر وابسته به سپاه ضد بدر شلیک شدند. سکوی پرتاب این موشکها نیز در خودروی وانت حمل‌کننده میوه و سبزیجات جاسازی شده بود.
از این پیش‌تر، پایگاه ویکتوریا طی ماه جاری میلادی سه بار مورد حمله موشکی قرار گرفت. این پایگاه پیش‌تر در ۱۳دی امسال در سالگرد کشته‌شدن قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، جانشین الحشدالشعبی عراق، با ۲ پهپاد مورد هجوم واقع شده بود. پایگاه مذکور در ۱۵دی، نیز با چندین راکت کاتیوشا مورد اصابت قرار گرفت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9a6f5009-7244-48e5-a05f-66a58a1332e9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات