728 x 90

سفیر کوبا ادعای رژیم مبنی بر پروژه مشترک تولید واکسن با کوبا را تکذیب کرد

واکسن کرونا
واکسن کرونا

سفارت کوبا روز یکشنبه ۲۰تیر، ادعای «انستیتو پاستور» رژیم که مدعی تولید پروژه مشترک تولید واکسن «پاستوکووک» بود را رد و آن را تکذیب کرد.

سفارت کوبا اعلام کرد این واکسن برای انجام تحقیقات به رژیم ایران داده شده است تا به آن مجوز مصرف اضطراری بدهند، بنابراین این واکسن ایرانی نیست و «در ایران اصلاً چنین پروژه‌یی ندارند».

روزنامه «همشهری» به‌نقل از علیرضا بیگلری، رئیس انستیتو پاستور رژیم در مورد ابهامات مطرح شده در مورد کوبایی یا تولید مشترک بودن این واکسن نوشت: «قرارداد (رژیم) ایران و کوبا مشترک است و هر دو کشور می‌توانند به‌صورت مستقل اقدام به تولید واکسن کنند، اما از آنجایی که کشور ما ۸۰میلیون و کشور کوبا ۸میلیون جمعیت دارد، طبق قرارداد ما می‌توانیم از محصولات آنها هم استفاده کنیم.

از طرفی پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اعتراف به دروغ‌گویی سران رژیم در این رابطه تأکید کرد که سفارت کوبا، صحبت‌های متفاوتی نسبت به آن چه که سران رژیم می‌گویند داشته‌اند. آنها اعلام کرده‌اند که این واکسن، کوبایی-ایرانی نیست، بلکه کاملاً کوبایی است: «واکسن برای انجام تحقیقات به ایران داده شد تا به آن مجوز مصرف اضطراری دهند. بنابراین این واکسن ایرانی نیست» (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲۰تیر).


این در حالی است که پیش از این مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد کرونا رژیم در مورد ایرانی بودن این واکسن اعلام کرد چنین پروژه مشترک در ایران تولید نمی‌شود و کوبا اعلام کرده است مردم کشورشان در اولویت تزریق قرار دارند.

احسان مصطفوی، از کارگزاران رژیم مرتبط با همین پروژه نیز گفت: «از زمان شروع مطالعه مشخص بود واکسنی که به نام «پاستوکووک» در ایران وجود دارد در واقع واکسن «سوبرانا۲» است که تولید انستیتو فینلای کوباست و با احترام به حق مالکیت فکری کوبا و با اطلاع و تأیید آنها پر و بسته‌بندی می‌شود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/44ab00f9-20db-4c24-9fa0-ba64571a340b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات