728 x 90

سفیر رابرت جوزف: آیا مجلس نمایندگان اجازه می‌دهد بلژیک به پناهگاه تروریستهای رژیم ایران تبدیل شود؟

سفیر رابرت جوزف معاون پیشین وزیر امور خارجهٔ آمریکا
سفیر رابرت جوزف معاون پیشین وزیر امور خارجهٔ آمریکا

به رئیس پارلمان بلژیک

آیا این مجلس به بلژیک اجازه می‌دهد

تا الگویی برای تسلیم شدن کل اروپا در برابر تروریسم ایجاد کند؟

 

سفیر رابرت جوزف که خود به‌عنوان شاکی در دادگاه آنتورپ بلژیک علیه دیپلمات تروریست رژیم آخوندی، اسداله اسدی و همدستانش شهادت داده، خطاب به رئیس مجلس بلژیک نوشت:

این اقدام عمدیِ تروریسم دولتی می‌توانست صدها غیرنظامی بی‌گناه را کشته و تعداد زیادی را مجروح کند. من در آن روز در تجمع پاریس حضور داشتم و می‌دانم که تعداد کشته‌شدگان می‌توانست این حمله را به خونین‌ترین اقدام تروریستی در تاریخ مدرن اروپا تبدیل کند.
من در دولت ایالات متحده، به‌عنوان معاون وزیر امور خارجه در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین‌المللی و مقام ارشد در کاخ‌سفید و وزارت دفاع خدمت کرده‌ام، موقعیتهای زیادی داشته‌ام که بلایای تروریسم را از نزدیک تجربه کنم. بدین منظور بود که در دادگاه آنتورپ در مورد عواقب این توطئه تروریستی و نیاز به پاسخگویی طرفهای گناهکار شهادت دادم.

دادگاه بلژیک همان‌طوری که می‌دانیدکار خود را به انجام رساند و شواهد قاطع موجود را در نظر گرفت. دادگاه فشارهای سیاسی را رد کرده و اسدی را به ۲۰سال و سه همدستش را به ۱۵ تا ۱۸سال محکوم کرد.

 

سفیر رابرت جوزف در ادامه گفت: «وقتی فهمیدم دولت بلژیک به توافقی با رژیم ایران دست یافته است مبهوت شدم که به اسدی اجازه می‌دهد به ایران بازگردد، مکانی که به جای گذراندن دوره زندانش، بدون شک مورد استقبال قرار خواهد گرفت. درست مانند بمب‌گذار لاکربی که آزاد شد، منظره‌ای که فقط باعث شرمساری اسکاتلند و انگلستان شد و مسلم است که اسدی به برنامه‌ریزی ترور بیشتر این بار با احساس مصونیت ادامه خواهد داد.

اکنون مسئولیت رفع آسیب، و قیام به وجدان به عهده مجلس نمایندگان بلژیک است. اگر مجلس بلژیک به مسئولیتهای خود قیام نکند جهان می‌پرسد: آیا مجلس نمایندگان اجازه می‌دهد بلژیک به پناهگاه تروریستهای رژیم ایران تبدیل شود؟ آیا مجلس اجازه می‌دهد شهروندان بلژیکی به بهانه‌های واهی، گروگان گرفته شوند تا تنها با تروریستهای تحت حمایت دولت ایران مبادله شوند؟ آیا این مجلس به بلژیک اجازه می‌دهد تا الگویی برای تسلیم شدن کل اروپا در برابر تروریسم ایجاد کند؟ و تسهیل کننده تروریسم باشد

پاسخ به این سؤالات باید یک نه قاطع باشد. این مجلس به‌زودی این فرصت را خواهد داشت که تصمیمی تاریخی بگیرد و هر گونه لایحه‌ای را که به تروریست‌ها اجازه می‌دهد تنها برای ادامه اَعمال شنیع نزد اربابان خود بازگردند را رد کند. (نامه سفیر رابرت جوزف ۱۱تیر)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/41d1bdab-c2cd-4517-a9b8-794bb7ad3b20"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات