728 x 90

سفر مایک پنس به توکیو با مقابله با تهدید اتمی کره شمالی

مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا
مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا

مایک پنس معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه 17بهمن 96 وارد ژاپن شد. دیدار و گفتگو با نخست‌وزیر و وزیر دفاع ژاپن در برنامه کاری وی قرار دارد.

گفته می‌شود مایک پنس و رهبران ژاپن درباره چگونگی مقابله با تهدیدهای اتمی و موشکی کره شمالی و متقاعد کردن متحدان آمریکا برای اعمال فشار بر پیونگ یانگ گفتگو کنند. مایک پنس در سفر ۶روزه خود به آسیا برای شرکت در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی ۲۰۱۸به کره جنوبی نیز می‌رود.

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، درباره حضور ورزشکاران کره شمالی در المپیک زمستانی ۲۰۱۸گفت، نباید اجازه داد  رئیس دولت کره شمالی از این رخداد ورزشی برای بهبود وجهه تهاجمی خود و تضعیف حمایتهای بین‌المللی از تحریمها علیه آن کشور بهره‌برداری کند.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا پس از ژاپن در رأس هیاتی در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی در کره جنوبی شرکت خواهد کرد.

مایک پنس در این مورد گفت: من به همراه همسرم و یک هیأت آمریکایی، مسلماً، برای تشویق ورزشکاران کشورمان به المپیک خواهیم رفت اما به صراحت بگویم ما به المپیک می‌رویم تا مطمئن شویم کره شمالی از المپیک زمستانی که یک نماد ورزشی پویاست، برای مخفی کردن ماهیت رژیم آن کشور استفاده نکند.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: ما با رژیمی روبه‌رو هستیم که به مردم خودش ستم می‌کند، کشورهای جهان را تهدید می‌کند، با شتاب در پی توسعه سلاحهای اتمی و موشکهای بالستیک است و از آنها استفاده می‌کند تا همسایگانش و حتی آمریکا را تهدید کند.

وی  گفت، آمریکا، باید اطمینان حاصل کند هر گونه همکاری که امروز بین دو کره در رابطه با المپیک موجود است، تلاش برای انزوای رژیم کره شمالی در جامعه جهانی را مخدوش نکند و باید به مرحله‌ای برسد که به تهدیدات و توسعه و تولید سلاح های اتمی و موشکهای بالستیک کره شمالی پایان داده شود.

وی افزود: کره شمالی باید برای همیشه برنامه اتمی و موشکی جاه‌طلبانه خود را کنار بگذارد و به خواست نه تنها کشورهای منطقه و آمریکا بلکه سراسر جهان تن در دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bb72e439-89c6-4db8-9f2b-35525f32a7b9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات