728 x 90

سفر علی باقری به روسیه، حملات به تیم‌مذاکره‌کننده رژیم و طرح موضوع برکناری او

علی باقری
علی باقری

علی باقری کنی، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌یی رژیم ایران روز جمعه ۱۰تیرماه در سفری از پیش اعلام نشده به مسکو رفت و با معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرده است. نمایندگی روسیه در وین در توئیتی نوشت: علی باقری کنی روز جمعه با سرگیی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، و میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمانهای بین‌المللی مستقر در وین در مسکو دیدار کرده است. (توئیت نماینده روسیه - ۱۱تیرماه)

فرجی‌راد سفیر سابق رژیم در نروژ و مجارستان هشدار داد: باید مذاکرات برجام پیش از سفر بایدن به‌منطقه از سر گرفته شود و نگذاریم پرونده اتمی نظام مجدداً به شورای امنیت کشیده شود. (خبرگزاری حکومتی ایلنا۱۱تیر)

 

به‌دنبال شکست مذاکرات دوحه و بالا‌گرفتن حملات به تیم‌ مذاکره‌کننده رژیم و طرح موضوع برکناری او، امیر عبداللهیان وزیر خارجه رژیم ۱۱تیرماه گفت: باقری با جدیت و در هماهنگی کامل به مذاکرات برای لغو تحریم‌ها ادامه می‌دهد.

آخوند علم‌الهدی نماینده خامنه‌ای در مشهد گفت: در رأس تیم مذاکره‌کننده یک نماز شب‌ خوان قرار دارد. (خبرگزاری حکومتی انتخاب ۱۰تیرماه)

در واکنش به این ادعا، آخوند ابطحی روز ۱۰تیر نوشت: ای کاش کسی می‌رفت مذاکره کند که دیپلماسی خوانده باشد.

یک کارشناس حکومتی نیز گفت: نماز شب خواندن چه ربطی به توان مذاکره دارد.

عباس عبدی از مهره‌های باند مغلوب روز ۱۰تیر نوشت: ربطش این است که از ابتدا انتخاب اشتباهی بود و اکنون عوارض بزرگ آن اشتباه روشن شده است و (علم‌الهدی) با این سخنان می‌خواهد با فضاسازی مانع تغییرات احتمالی بشود.

رسانه حکومتی عصر ایران روز ۱۰تیر نوشت: گفتگوهای دوحه به بن رسید. درست مانند گفتگوهای وین در ماههای گذشته. اما هنوز طرفین گفتگو از ادامه مذاکرات سخن می‌گویند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/78bf1e3c-26c7-4485-a2ea-519de22a6db6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات