728 x 90

سعد حریری: اظهارات قاسم سلیمانی مداخله‌جویانه است

سعد حریری نخست وزیر لبنان
سعد حریری نخست وزیر لبنان

سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان، سخنان قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس را تأسف‌بار و مداخله‌جویانه خواند. سعد حریری بعد ازظهر روز دوشنبه ۲۱خرداد۹۷به خبرنگاران گفت این اظهارات مداخله‌جویانه در امور داخلی لبنان "نه به سود رژیم ایران و نه در جهت منافع لبنان و منطقه است". پاسدار سلیمانی بعد از انتخابات لبنان گفته بود به‌رغم این‌که عربستان سعودی، حزب‌الله و حسن نصرالله را تروریست و مزدور جمهوری اسلامی نامیدند، این جریان توانست بیش از نیمی از کرسی‌های پارلمان لبنان را به دست آورد.. نخست‌وزیر لبنان گفت که این اظهارات مداخله‌جویانه در امور داخلی لبنان "نه به سود خود آنها (ایران) و نه در جهت منافع لبنان و منطقه است".

 

موضع حریری نسبت به حزب‌الله لبنان

سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان روز سه‌شنبه ۱خرداد ۹۷در واکنش به تحریم‌های آمریکا و کشورهای عرب علیه حزب‌الله لبنان گفت که این تحریم‌ها شاید تاثیر مثبت داشته باشد. وی گفت: « به عقیده من تحریم‌ها علیه حزب‌الله شاید تاثیر مثبت داشته باشد و تشکیل حکومت جدید لبنان را تسریع کند».

انتخابات پارلمانی لبنان در تاریخ ۶می ۲۰۱۸ انجام شد. لبنانی‌ها در سایه نتایج انتخابات و تحریم‌های آمریکایی - عربی علیه حزب‌الله در انتظار تغییراتی در نظام سیاسی این کشور هستند.

 

حزب‌الله لبنان

حزب‌الله لبنان به‌عنوان گروهی شبه‌نظامی که در دهه ۱۹۸۰ میلادی توسط سپاه پاسداران رژیم ایران ساخته شد به‌عنوان عوامل فرامرزی رژیم آخوندی در لبنان طرح و برنامه‌های آنها را اجرا کرده است.

آمریکا، کشورهای اروپایی و بسیاری کشورهای عرب، حزب‌الله لبنان را گروهی تروریستی می‌دانند. ایالات متحده آمریکا، رژیم ایران را از جمله به‌خاطر حمایت‌های همه‌جانبه از حزب‌الله لبنان، به بی‌ثبات کردن منطقه متهم کرده است.

مقامات رژیم نیز در اشاره به برنامه‌های توسعه‌طلبانه‌ای که در کشورهای عرب دارند بارها به‌صورت علنی اعلام کرده‌اند که هدف حزب‌الله لبنان نابودی کشور اسراییل است و حمایت آنها از این گروه نیز با همین هدف صورت می‌گیرد.

بر اساس اطلاعات از زمان تأسیس حزب‌الله لبنان تا کنون میلیاردها دلار ثروت ملی مردم ایران برای تسلیحات، سازماندهی و حمایت‌های اجتماعی و رفاهی حزب‌الله و وابستگانش هزینه شده است.

رژیم ایران درصدد ایجاد یک جریان مشابه حزب‌الله در عراق، سوریه و یمن است. سپاه بدر عراق در زمان جنگ ایران و عراق با حمایت سپاه پاسداران جمهوری اسلامی پایه‌گذاری شد و امروز با نام "سازمان بدر" وارد حوزه سیاست شده است. شبه‌نظامیان حشدالشعبی نیز تحت فرمان سپاه بدر و سپاه پاسداران رژیم ایران عمل می‌کنند.

 

حزب‌الله بزرگترین شبکه جرایم سازمان‌یافته در جهان

ایالات متحده آمریکا در تاریخ چهارشنبه ۲۸فوریه۲۰۱۸ اعلام کرد که گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان، به جز فعالیت‌های نظامی، اکنون به یکی از بزرگترین شبکه‌های جرایم سازمان‌یافته در جهان تبدیل شده است.

به‌گفته سازمانهای اطلاعاتی آمریکا حزب‌الله با «کارتل‌های مواد مخدر» در آمریکای جنوبی، از طریق قاچاق مواد مخدر و ۲۰۰میلیون دلار پولشویی در ماه، ارتباط دارد. آمریکا ظاهراً به‌دنبال مقابله با ارتباطات «غیرقانونی»، حزب‌الله لبنان با «جرایم» سازمان‌یافته جهانی است.

کنگره آمریکا حزب‌الله لبنان را سازمانی تروریستی می‌داند که علاوه بر قاچاق مواد مخدر در جرایم بین‌المللی نیز دست دارد.

از سوی دیگر، برخی اعضای «کمیته نظارت و اصلاح دولتی» وابسته به مجلس نمایندگان آمریکا، طی نامه‌یی به دادستانی این کشور، خواستار تحقیق درباره نقش دولت باراک اوباما رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، درباره توقف عملیات مبارزه با مواد مخدر علیه شبکه‌های قاچاق مواد مخدر و سلاح وابسته به حزب‌الله لبنان شده‌اند.

پیشتر، یک گزارش آمریکایی، فاش کرد که دولت باراک اوباما، برای رسیدن به توافق هسته‌یی با ایران، تحقیقات اداره مبارزه با مواد مخدر درباره شبکه جرایم سازمان‌یافته وابسته به حزب‌الله لبنان را متوقف کرده بود. این اقدام دولت اوباما، به حزب‌الله لبنان اجازه داد از طریق قاچاق مواد مخدر و پولشویی، به میلیاردها دلار دست یابد و از پول‌های به دست آمده در خرید سلاح استفاده کند.

گزارش تحقیقی منتشر شده توسط روزنامه «پولیتیکو» حکایت از آن دارد که تحقیقات اداره مبارزه مواد مخدر آمریکا تحت عنوان پروژه «کاساندرا» از سال ۲۰۰۸و با کمک ۳۰دستگاه امنیتی داخلی و خارجی، آغاز شده بود تا در مورد شبکه جرایم قاچاق کوکائین و سلاح و پول‌شویی گروه حزب‌الله لبنان تحقیق کند.

از زمان تأسیس حزب‌الله لبنان تا کنون میلیاردها دلار از اموال مردم ایران برای تسلیحات، سازماندهی و عملیات تروریستی و طرح و برنامه‌های نظامی آنها هزینه شده است.

 

 

مطالب مرتبط

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1c8ff06a-5e2e-498d-b923-97a7eacf7db0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات