728 x 90

سرکوب رژیم در داخل و جنگ‌افروزی در خارج، مجلس ملی فرانسه - سالن ویکتور هوگو - سخنرانی خانم سسیل ریلاک

مجلس ملی فرانسه-سالن ویکتور هوگو
مجلس ملی فرانسه-سالن ویکتور هوگو

سرکوب رژیم در داخل و جنگ‌افروزی در خارج

مجلس ملی فرانسه-سالن ویکتور هوگو

سخنرانی خانم مریم رجوی در کنفرانس پارلمانی

سخنرانی‌های اعضای مجلس ملی و شخصیتهای سیاسی

 

اهدای نسخه‌ای از بیانیه حمایت اکثریت نمایندگان مجلس فرانسه

از قیام و مقاومت مردم ایران و برنامه ۱۰ ماده‌یی خانم مریم رجوی

توسط خانم سسیل ریلاک

 

اعلام بیانیه سال ۲۰۲۴ کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک

توسط خانم سسیل ریلاک رئیس کمیته پارلمانی

 

خانم مریم رجوی

من به مجلس ملی فرانسه آمده‌ام برای پیشنهاد ۴ ابتکارعمل در رابطه با مسأله ایران:

۱-نام‌گذاری سپاه پاسداران در لیست تروریستی

۲-به کار انداختن مکانیزم ماشه در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد

۳-قرار دادن رژیم ایران ذیل فصل۷ منشور ملل متحد

۴-به‌رسمیت شناختن مبارزه مردم ایران برای سرنگونی فاشیسم دینی

 

خانم مریم رجوی

جامعه ایران یک بشکه باروت است

این را می‌توان در ۳هزار عملیات ضداختناق کانون‌های شورشی

در سال گذشته در سراسر ایران دید

این دلیل اصلی واکنش‌های جنون‌آسای خامنه‌ای و پاسداران

نسبت به مقاومت ایران است

--------------------

 

سسیل ریلاک

سال اول دور جدید این مجلس مصادف شد با اوجگیری قیام‌ها در ایران

ما با موضع‌گیری‌هایمان و به‌ویژه با یک بیانیه کتبی

مردم ایران را در مبارزه‌شان برای یک ایران دموکراتیک همراهی کردیم

 

سسیل ریلاک-نماینده مجلس از حزب رنسانس (اکثریت) رئیس کمیته پارلمانی ایران دموکراتیک

ما این جلسه را که توسط کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک برگزار می‌شود آغاز می‌کنیم با حضور خانم رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران، مریم رجوی عزیز، آقای نخست‌وزیر گی ورهوفشتاد، اینگرید بتانکور عزیز، و همکاران عزیزم، معاونین کمیته: آندره شاسین، هروه سولیناک، فیلیپ گوسلن. متشکرم از آقای فاونک که در حال ورود هستند تشکر می‌کنم. سلام آقای فاونک. متشکرم از حضورتان.

بدین ترتیب، خانمها، آقایان، همکارانم در مجلس، مایه شعفم است که اولین جلسه گردهماییمان در این سالن ویکتور هوگو در مجلس ملی را آغاز کنم. سال گذشته، کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک چند جلسه برگزار کرده بود، از جمله در سالن کولبر که متعلق به مدیریت مجلس است، اما از دور جدید مجلس که من ریاست این کمیته را برعهده‌دارم، فرصتی برای برگزاری گردهمایی در سالنی به این عظمت، یعنی سالن ویکتور هوگو نداشتیم. گردهم آوردن چنین جمعیتی یک پیشروی برای کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک به‌شمار میاید.

در مقدمه، من به ارائه بیلان کار کمیته‌مان در سال ۲۰۲۳ اکتفا خواهم کرد. سال اول دور جدید این مجلس مصادف شد با اوجگیری قیام‌ها در ایران. علاوه بر جلساتی که برگزار کردیم، ما با موضع‌گیری‌هایمان و به‌ویژه با یک بیانیه کتبی که متن شاخص ما در سال گذشته بود، مردم ایران را در مبارزه‌شان برای یک ایران دموکراتیک همراهی کردیم. این متن توانست حمایت ۲۹۵ تن از همکاران نماینده‌مان، یعنی اکثریت مجلس، از جمله پنج رئیس گروه و سه رهبر احزاب سیاسی و بیش از ۱۳۰ سناتور را جلب کند. این دستاورد مهمی برای کمیته ما به‌شمار میاید و هم‌چنین یک پیام قوی حمایت از مردم ایران، ضمن این‌که نشان‌دهنده اعتبار کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک با ترکیب کثرت‌گرای آن در مجلس ملی نیز هست. من در اینجا سند سرجمع تمام امضاها را دارم و این افتخار را دارم که در پایان سخنانم آنرا به شما، خانم رجوی، ‌تحویل دهم.

و حالا به‌مناسبت این جلسه، می‌خواهم بیانیه جدیدی پیشنهاد کنم. این متن تحولات مهم منطقه خاور نزدیک و خاورمیانه و هم‌چنین داخل ایران را در نظر گرفته است. عنوان آن مفهوم عمیق باور و اعتقاداتمان را خلاصه می‌کند: "سرکوب در داخل و جنگ‌افروزی در خارج". متوجه شدید که عنوان گردهمایی امروز ما نیز همین است.

«سرکوب در داخل و جنگ‌افروزی در خارج". حمایت از آزادی و مقاومت در ایران برای صلح و امنیت جهانی. شعله‌ور شدن آتش جنگ در خاور نزدیک تهدیدی جدی برای صلح در خاورمیانه و امنیت در اروپاست. رژیم ایران با حمایت فعالانه از حمله ۷ اکتبر و حملات به کشتیرانی و تجارت آزاد منطقه‌یی و هم‌چنین با حمایت مالی و نظامی از گروه‌های وابسته، منبع اصلی جنگ و بی‌ثباتی در منطقه باقی مانده است، هم‌چنانکه فرانسه نیز در چندین نوبت در این رابطه هشدار داده است. هدف این تلاش رهبران رژیم ایران خفه کردن جامعهٔی خشمگین و پوشاندن شکنندگی داخلی رژیم است. گواه این امر قیام مردم ایران برای آزادی و دموکراسی در سال گذشته می‌باشد.

بر اساس آخرین گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد، در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۸۰۰ نفر در ایران اعدام شده‌اند که نسبت به سال قبل ۲۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد. هدف اصلی این اعدامها جلوگیری از قیامهای آینده است. هم‌چنین قضاییه ایران، تحت کنترل ولی‌فقیه، برای تسهیل صدور تروریسم در خارج از مرزهای ایران، محاکمه‌های ساختگی را علیه مخالفان سازمان می‌دهد.

تروریسم هم‌چنین ابزار اصلی رژیم ایران است. گواه آن محکومیت۲۰ سال زندان یک دیپلمات ایرانی در بلژیک در فوریه ۲۰۲۱ به جرم تلاش برای بمب‌گذاری در فرانسه در جریان گردهمایی سالانه شورای ملی مقاومت ایران می‌باشد، که شما خانم رجوی رئیس آن هستید. این گردهمایی در سال ۲۰۱۸ در ویلپنت برگزار شد.

رژیم هم‌چنین از دیپلماسی گروگانگیری برای فشار بر کشورهای غربی و آزادی تروریست‌هایش استفاده می‌کند.

در سال ۲۰۲۲، مردم ایران در جریان قیام خود، هر گونه دیکتاتوری سلطنتی و مذهبی را نفی کرده و خواستار تغییر رژیم و برقراری یک جمهوری دموکراتیک و غیرمذهبی شدند. حقوق‌بشر در ایران به قدری نقض شده است که بر اساس اعلامیه جهانی حقوق‌بشر ۱۹۴۸، مردم به‌عنوان آخرین چاره مجبور به قیام علیه ظلم و استبداد شدند.

ما قاطعانه نقش مخرب رژیم ایران در خاورمیانه و سیاست‌های جنگ‌افروزانه آن را محکوم کرده و خواستار نامگذاری سپاه پاسداران به‌عنوان اصلی‌ترین گروه تروریستی بی‌ثبات کننده منطقه هستیم.

ما بر ضرورت پاسخگویی عاملان نقض جدی حقوق‌بشر در ایران، به‌ویژه عاملان سرکوب زنان و فقدان عدالت برای تظاهر کنندگان و عاملان جنایات علیه بشریت تأکید می‌کنیم.

مردم ایران شایسته حکومتی دموکراتیک، با آزادی اجتماعات و لغو مجازات اعدام، برابری جنسیتی و جدایی دین از دولت هستند. این مواد در برنامه ده ماده‌ای مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت اعلام شده‌اند. این طرحی است که در سال ۲۰۲۳ توسط بیش از ۳۶۰۰ نماینده پارلمان در سراسر جهان از جمله بیش از ۴۰۰ نماینده در فرانسه حمایت شد.

در مواجهه با ممانعت رژیم ایران از هر گونه فعالیت مسالمت‌آمیز برای تغییر و با آگاهی از کشته شدن ۷۵۰ نفر در اعتراضات ۲۰۲۳-۲۰۲۲، ما مطابق ماده ۲ اعلامیه حقوق‌بشر و شهروندی ۱۷۸۹، مقاومت در برابر ظلم را حقی طبیعی و غیرقابل انکار برای هر شهروند ایرانی می‌دانیم. تجسم این حق در ایران در فعالیت کانون‌های شورشی در سراسر کشور علیه سپاه پاسداران می‌باشد. هم‌چنین استناد می‌کنیم به پیام تاریخی ژنرال دو گل در ۱۸ ژوئن ۱۹۴ ۰: "هر اتفاقی بیفتد، شعله مقاومت نباید خاموش شود و خاموش نخواهد شد"».

 

ادامه دارد.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ccd7c28c-f954-437d-8894-11e1e4acd760"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات