728 x 90

سرنوشت کشتی سرگردان در دریای مدیترانه

نفتکش آدریان دریا
نفتکش آدریان دریا

آسوشیتدپرس گزارش داد، در حالیکه نفتکش رژیم ایران در دریای مدیترانه و در کانون یک بحران و تلاطم منطقه یی، به سفر خود ادامه میدهد، رژیم ایران روز دوشنبه اعلام کرد دو و یک دهم میلیون بشکه نفت خام نفتکش آدریان دریا ـ ۱ را فروخته است. این در حالیست که هرخریداری هدف تحریم آمریکا قرار خواهد گرفت.

آسوشیتدپرس افزود: اعلام خبر فروش این نفتکش توسط علی ربیعی سخنگوی دولت آخوند روحانی حاکی از آخرین تحریف از داستان آدریان دریا ۱یا همان گریس ۱بود. ارزش نفت خام آدریان دریا به نرخ بازار ۱۳۰میلیون دلار است.

 

رویترز در همین رابطه نوشت: این کشتی ابتدا به مقصد کالاماتا، Kalamata جبل الطارق را به سمت یونان ترک کرد. پس از آن که یونان و قبرس اعلام کردند که هیچگونه خدماتی در اختیار این کشتی قرار نمی‌دهند گریس ۱به سمت مرسین Mersinدر ترکیه تغییر مسیر داد ولی اکنون ترکیه را هم به‌عنوان مقصد، حذف کرده است.

رویترز افزود: ریفینیتیو ایکون Refinitiv Eikon شرکت رهگیری کشتیرانی روز دوشنبه گفت این نفتکش در آخر هفته مقصد خود را تغییر داده است و روز دوشنبه در جنوب یونان، غرب جزیره کریت Crete ردیابی شده است.

آمریکا اعلام کرده است این نفتکش توسط سپاه تروریستی پاسداران رژیم ایران کنترل می‌شود و هیچ کشوری در منطقه نباید به آن مساعدت نماید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a329185f-a94f-4a26-ad1d-d0a24efcd39b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات