728 x 90

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا: رفتار بی‌ثبات کننده و شرورانه رژیم ایران باید متوقف شود

 هدر نائرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
هدر نائرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

هدر نائرت سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در جلسه توجیه مطبوعاتی ۱۶مرداد۹۷ تأکید کرد ایالات متحده نه تنها دنبال جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌یی بلکه دنبال متوقف کردن فعالیتهای بی‌ثبات کننده و شرورانه رژیم ایران است.

 

هدر نائرت: موضوعی که من می‌خواهم به آن بپردازم ایران و اعمال مجدد تحریمها است که امروز اجرایی شد. در ساعت ۱۲:۰۱صبح (۰۶:۰۱به وقت اروپا) فرمان اجرایی رئیس‌جمهور با عنوان "اعمال مجدد تحریمهای معین در رابطه با ایران" صادر شد. این فرمان اجرایی تحریمهایی بر بخش خودروسازی ایران و تجارت آن با طلا و فلزات گرانبها و همچنین تحریمهای مربوط به ریال ایران را در حمایت از تصمیم رئیس‌جمهور برای توقف مشارکت در برجام مجدد اعمال می‌کند. مقررات متعددی از این فرمان در می‌آید و مقررات دیگر در پنجم نوامبر اعلام خواهند شد. ایالات متحده کاملاًً متعهد است که همه آن تحریمها را اعمال کند. ایالات متحده در پی یک توافقنامه جدید است که به‌صورت جامعی به همه رفتارهای بی‌ثبات کننده ایران بپردازد. نه فقط برنامه هسته‌یی آنها بلکه همچنین برنامه موشکی آنها، حمایت آنها از تروریسم، و رفتار شرورانه منطقه‌ای آنها. رژیم ایران باید در رابطه با پیامدهای رفتارش فکر جدی بکند. عواقبی که برای این کشور و به‌ویژه برای مردم ایران دارد.

 

ما در کنار مردم ایران ایستاده‌ایم

هدر نائرت سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا: تمرکز ما روی رژیم ا یران است. مردم ایران سرخورده شده‌اند. رژیم ایران انتخاب کرده است که پول و منابع و کار پرتلاش مردم را در بی‌ثبات کردن منطقه، در ماجراجویی خارجی هزینه کند. آنها این پول و منابع را صرف حملات به کشورهای دیگر، رفتن به سوریه و دخالت در عراق می‌کنند، شما می‌توانید باز هم بگویید. این چیزها به‌خوبی مستند شده است و به‌خوبی شناخته شده است. آنها سود ناشی از کار را به مردم خودشان بر نمی‌گردانند. بنابراین من فکر می‌کنم مردم انتخاب می‌کنند که اعتراض کنند یا نگرانی خودشان را به دولت ابراز کنند. ما دوست داریم تغییری در رفتار رژیم ایران ببینیم. این رژیم باید حقوق‌بشر را متوقف کند و پول را برای مردم ایران هزینه کند نه ماجراجویی خارجی و نه تروریسم در سراسر جهان.

وزیر پمپئو بارها گفته است ما در کنار مردم ایران ایستاده‌ایم.

می‌دانیم که آنها این پول را برای حملات تروریستی هزینه می‌کنند. ما می‌دانیم که آنها پولشان را صرف بمبها و شلیک سلاحها به کشورهای دیگر می‌کنند.

رژیم ایران باید حمله به کشورهای دیگر را متوقف کند و از تحریک کردن تروریسم دست بردارد. این چیزی است که دولت ایالات متحده انجام می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ba9b259e-9dad-48b5-a6e3-3ca80adb9548"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات