728 x 90

موضعگیری سخنگوی مجاهدین در مورد اظهارات سخنگوی قضائیه پلید آخوندی درباره قتل زندانی سیاسی علیرضا شیرمحمدعلی و انکار وجود زندانی سیاسی در ایران

سخنگوی مجاهدین - ۱۰تیر۹۸
سخنگوی مجاهدین - ۱۰تیر۹۸

قوه قضاییه ولی‌فقیه ارتجاع با وقاحت آخوندی روز یکشنبه ۹تیر ۹۸ اعلام کرد در ایران تحت حاکمیت رژیم آخوندی، "زندانی سیاسی وجود ندارد و اینها کسانی هستند که جرم و اقدام علیه امنیت انجام داده‌اند!"

سخنگوی قوه پلید قضاییه که در مورد قتل فجیع زندانی سیاسی علیرضا شیرمحمدعلی با ۲۶ضربه چاقو توسط دو مجرم عادی در زندان فشافویه صحبت می‌کرد،گفت: "امروز برخی در داخل کشور افرادی از وابستگان به مجاهدین را که قویترین تشکیلات تروریستی کشور و بلکه جهان هستند، از آنها به زندانیان سیاسی تعبیر می‌کنند در حالی‌که آنها با اصل نظام مخالفند و ما امروز واقعاً زندانی سیاسی نداریم".

 

مجری تلویزیون افق رژیم آخوندی از غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه شکنجه و اعدام رژیم پرسید:  چرا بعضی زندانیان سیاسی باید در کنار مجرمین کیفری نگهداری بشوند اتفاقاتی مثل ماجرای فشافویه در واقع به‌وقوع بپیونده؟

اسماعیلی در پاسخ گفت:‌ «اولاً من اصرار بکنم که ما زندانی سیاسی نداریم. کسانی که بعضاً ادعا می‌کنند زندانی سیاسی هستند؛ اینها کسانی هستند که جرم اقدام علیه امنیت انجام دادند.  مایه تأسف ماست که امروز برخی در داخل کشور افرادی از وابستگان به جریان نفاق را که قویترین تشکیلات تروریستی کشور و بلکه جهان هستند و دستشان به خون هزاران شهید ترور آلوده است؛ اینها رو ازشون تعبیر می‌کنند به زندانیان سیاسی. نه اینها با گروه‌های تروریستی خیلی‌هاشون با اصل نظام، با اصل انقلاب (مخالفند) با سرویسهای جاسوسی در جریان نفوذ و غیرنفوذ اینها همکاری داشتند ما امروز واقعاً  زندانی سیاسی نداریم»!

 

سخنگوی قضاییه پلید آخوندی در توجیه قتل فجیع علیرضا شیرمحمد علی، سه بار گفت که اینکار در یک لحظه غفلت صورت گرفته است.

وی گفت: «قصه اخیر زندان فشافویه این در یک آن و یک لحظه و با یک غفلت! در آنجا تعدادی زندانی امنیتی بودند که ۱۶نفر بودند در آن بند و در قسمت مجاور آن این دو نفری بودند که زندانیان جزو اراذل و اوباش بودند از جای دیگری به دلایلی منتقل شده بودند آنجا و اینها به نوبت از هواخواری استفاده می‌کردند از هواخوری مشترک به نوبت و تحت یک لحظه غفلت! زمان توزیع غذا که در بند باز میشه و در هواخوری باز میشه که غذا رو بیاورن داخل با یک لحظه غفلت! این عرض کنم خدمتتون که از هواخوری وارد مجموعه‌یی میشه که مقتول آنجا نگهداری می‌شده و باعث درگیری و به‌قتل رساندن آن میشه».

یادآوری می‌کنیم  دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران در روز ۲۱خرداد گذشته با صدور اطلاعیه‌یی به محکوم کردن قتل فجیع زندانی سیاسی علیرضا شیرمحمدعلی فراخوان داد و اعلام کرد:

«زندانی سیاسی علیرضا شیرمحمدعلی ۲۱ساله روز گذشته(دوشنبه ۲۰خرداد) در زندان فشافویه (زندان مرکزی تهران بزرگ) در یک طرح جنایتکارانه از سوی رژیم آخوندی، با ضربات چاقو به طرز فجیعی به‌قتل رسید. مهاجمان دو تن از مزدوران رژیم در میان مجرمان خطرناک بودند. علیرضا شیرمحمدعلی از اهالی نازی‌آباد تهران از اواسط تیرماه گذشته دستگیر و به اتهامات مسخره‌ای مانند توهین به خمینی و خامنه‌ای و تبلیغ علیه نظام به ۸سال زندان محکوم شده بود.

او از ۲۳اسفند تا ۲۷فروردین گذشته در اعتراض به عدم تفکیک زندانیان سیاسی از مجرمان عادی و خطرناک و عدم امنیت جانی و در اعتراض به شرایط وخیم بهداشتی و زیستی زندان در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد». (اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت - ۲۱خرداد ۱۳۹۸)

 

سخنگوی مجاهدین درباره وقاحت بی‌مانند قضاییه آخوندها گفت:

«در تاریخ معاصر ایران، نخستین بار دژخیمان و شکنجه‌گران ساواک و دادرسی ارتش شاه طبق فرهنگ دیکتاتوری سلطنتی ادعا کردند که زندانی سیاسی ندارند و فقط ۳هزار زندانی امنیتی دارند. منظورشان این بود که حقوق زندانیان سیاسی طبق قوانین همان زمان را زیرپا بگذارند، در شکنجه دست بازداشته باشند و در محاکمه نیز نیازی به هیأت منصفه و وکیل مستقل نباشد.

سردمداران و دژخیمان و شکنجه‌گران ولایت‌فقیه نیز می‌خواهند برای هر جنایت و شقاوتی دست بازداشته باشند و از این رو ادعا می‌کنند زندانی سیاسی ندارند.

البته خمینی قبل از این‌که به قدرت برسد و سلطنت مطلقه ولایت‌فقیه را اعلام کند، می‌گفت که ما زندانی سیاسی نخواهیم داشت. منظورش این بود که رژیمی برقرار خواهد کرد که در آن مخالفت سیاسی موضوعیت نداشته باشد.

سخنگوی مجاهدین با تأکید بر ضرورت بازدید یک هیأت بین‌المللی از فشافویه و تحقیق درباره قتل شهید علیرضا شیرمحمدعلی خاطرنشان کرد: آمران و عاملان جنایت و یکایک دژخیمان قضاییهٔ سفاک آخوندی، به‌ویژه سرکرده آن، آخوند رئیسی جلاد قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ و جانوران وحشی از قبیل اژه‌ای و اسماعیلی و محمدجواد لاریجانی، باید در مقابل عدالت قرار بگیرند و به سزای اعمالشان برسند. این خواست مردم ایران و همهٔ قیام‌کنندگان برای آزادی و عدالت است و بی‌گمان محقق خواهد شد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/82687d46-7b71-4592-a723-f608ba6e9f5f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات