728 x 90

سخنرانی پرزیدنت محمود عباس در نوزدهمین سالگرد درگذشت یاسر عرفات رهبر تاریخی ملت فلسطین

محمود عباس رئیس دولت فلسطین
محمود عباس رئیس دولت فلسطین

به‌گزارش خبرگزاری وفا از رام‌الله، محمود عباس رئیس دولت فلسطین در سخنرانی خود در نوزدهمین سالگرد درگذشت رهبر تاریخی ملت فلسطین، گفت: ما میراث شهید یاسر عرفات را حفظ خواهیم کرد و از اصول ملی خود عدول نمی‌کنیم. امروز از رهبر شهید یاسر عرفات «ابو عمار» در نوزدهمین سالگرد شهادتش یاد می‌کنیم، در حالی که مردم فلسطین در غزه، بیت‌المقدس و کرانه غربی در معرض تجاوزات همه‌جانبه قرار دارند.

در این شرایط سخت و فاجعه‌بار، هیچ کلمه‌یی برای توصیف جنگ نسل‌کشی و ویرانی‌هایی که مردم فلسطین در غزه به‌دست اسرائیل، بدون توجه به قواعد حقوق بین‌الملل در معرض آن هستند، وجود ندارد.

چگونه جهان می‌تواند در مقابل کشتار و مجروح‌شدن بیش از ۴۰هزار فلسطینی که عمدتاً از کودکان و زنان هستند و در قبال تخریب دهها هزار خانه، زیرساخت‌ها، بیمارستانها و پناهگاهها سکوت کند؟

چه کسی در این جهان نابودی هزاران خانواده و چه کسی کشته‌شدن هزاران کودک را می‌پذیرد؟ این جنایت، وحشیگری و بربریت است».

 

محمود عباس، اضافه کرد: «ما درخواست فوری خود را برای توقف این تجاوز علیه مردم فلسطین و تسریع در ارائه کمکهای بشردوستانه از جمله تجهیزات پزشکی، غذا، آب، برق و سوخت تجدید می‌کنیم. ما بار دیگر نسبت به آوارگی مردم فلسطین در خارج از غزه، کرانهٔ غربی یا بیت‌المقدس هشدار می‌دهیم و قاطعانه آن‌را رد می‌کنیم و تکرار نکبت ۱۹۴۸ یا آوارگی در سال ۱۹۶۷ را نمی‌پذیریم».

رئیس دولت فلسطین، تأکید کرد: «آنچه در کرانه غربی، از جمله در شهرها، اردوگاهها و روستاهای آن و در بیت‌المقدس اتفاق می‌افتد، کمتر از آنچه در غزه رخ می‌دهد، نیست. نیروهای اسراییلی و شهرک‌نشینان مرتکب پاکسازی قومی، تبعیض نژادی و غارت سرمایه‌های فلسطینی‌ها می‌شوند و ادعا می‌کنند که نمی‌خواهند ما به مردم خود در غزه حقوق بدهیم و خدمات ارائه کنیم.

ما تأکید می‌کنیم که نوار غزه بخشی جدایی‌ناپذیر از کشور فلسطین است و مسئولیت کامل خود را در چارچوب یک راه‌حل سیاسی جامع برای کرانهٔ غربی از جمله بیت‌المقدس شرقی و نوار غزه برعهده خواهیم گرفت».

 

محمود عباس در بخش دیگری از این سخنرانی، گفت: «امنیت و صلح در منطقهٔ ما، فقط با پایان دادن به اشغال سرزمین فلسطین از جمله بیت‌المقدس شرقی بر اساس مرزهای۱۹۶۷ توسط اسراییل محقق خواهد شد. در این راستا مجدداً تأکید می‌کنیم که سازمان آزادیبخش فلسطین تنها نماینده قانونی مردم فلسطین... و تصمیم‌گیرنده مستقل ملی است».

محمود عباس اضافه کرد: «شهید یاسر عرفات و رهبران بنیانگذار در جهت تقویت هویت ملی و وحدت ملی ما بر اساس مبانی روشنی تلاش کردند که از استقامت ملت فلسطین بر سر سرزمین خودشان حمایت می‌کند»...

(خبرگزاری وفا: ۱۹آبان)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a0573e30-58eb-424f-b645-6c4804ffe759"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات