728 x 90

سخنرانی‌های نمایندگان کنگرهٔ آمریکا در جریان تصویب لایحهٔ «عدم تأمین مالی برای تروریسم رژیم ایران»

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

سخنرانی‌های نمایندگان کنگرهٔ آمریکا

در جریان تصویب لایحهٔ «عدم تأمین مالی برای تروریسم رژیم ایران»

برای جلوگیری دائمی از دسترسی دیکتاتوری آخوندی

به ۶میلیارد دلار آزاد شده در جریان معاملهٔ گروگان‌ها

 

استیو اسکالیس، رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان

همه در جهان می‌دانند که رژیم ایران بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان است

رئیس‌جمهور رژیم ایران پیشاپیش گفته است که با آن ۶میلیارد دلار چه‌کار خواهد کرد

آنها نباید این پول را دریافت کنند

 

کیتی پورتر، عضو کمیتهٔ نظارت و اصلاحات از حزب دموکرات

ایرانیان به‌پا خاسته‌اند و خواهان تغییر برای خود، خانواده و کشورشان هستند

اما رژیم ایران اقدام به سرکوب می‌کند و علیه مردم خشونت اعمال می‌کند

 

در جریان جلسهٔ کنگرهٔ آمریکا که طی آن لایحه منع دائمی دسترسی دیکتاتوری آخوندی به ۶میلیارد دلار آزاد شده در معاملهٔ گروگان‌ها به‌تصویب رسید، نمایندگان کنگره در سخنرانی‌های خود رژیم را حکومت اصلی حامی تروریسم در جهان خواندن و به مقابله با آن تأکید کردند.

مایکل مک‌کال، رئیس کمیتهٔ خارجی کنگره که آورندهٔ لایحهٔ مذکور بود، در سخنان خود گفت:

چگونه کسی می‌تواند از ورود ۶میلیارد دلار به ایران حمایت کند، در حالی‌که هم بر اساس (اطلاعات) طبقه‌بندی شده که اینجا نمی‌توانیم در مورد آن صحبت کنیم، هم بر اساس (اطلاعات) طبقه‌بندی نشده می‌دانیم که دقیقاً چه کسی پشت (حملهٔ) ۷اکتبر است. رژیم ایران سر مار است و این مار در سراسر خاورمیانه شاخک‌های خود را داشت.

 

در این جلسه استیو اسکالیس، رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان، تأکید کرد: «همه در جهان می‌دانند که (رژیم) ایران بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان است... این پول به کجا می‌رود؟ رئیس‌جمهور (رژیم) ایران پیشاپیش گفته است که با آن ۶میلیارد دلار چه‌کار خواهد کرد (او)... گفته است که این پول به جمهوری اسلامی تعلق دارد... و جمهوری اسلامی تصمیم خواهد گرفت که هر جا به‌ آن نیاز دارد، آن‌ را خرج کند... آنها نباید این پول را دریافت کنند»... .

 

مارک گارسیا، عضو کمیته‌های تخصیص بودجه و اطلاعات کنگره، در سخنرانی خود، گفت: «نباید نیازی به یک لایحهٔ کنگره باشد تا رئیس‌جمهور ایالات متحده را از ارسال ۶میلیارد دلار به (رژیم) ایران منع کنیم (این رژیم) اصلی‌ترین حامی تروریسم در جهان است... دولت (آمریکا) گفته است که آن پول فقط برای اهداف بشردوستانه استفاده خواهد شد... این مثل آن است که به یک معتاد پول بدهید و انتظار داشته باشید با آن غذا بخرد».

یانگ کیم، رئیس زیرکمیتهٔ هند و اقیانوس آرام در کمیتهٔ خارجی کنگره، تأکید کرد: «کنگره باید اقدامات قوی‌یی را برای تقویت سیاست تحریم‌های ما و جلوگیری از دسترسی (رژیم) ایران به دارایی‌هایی در پیش بگیرد که (این رژیم) می‌تواند برای اجرای برنامه تروریستی خود در سراسر خاورمیانه از آنها استفاده کند».

 

آگوست فلاگر، عضو کمیتهٔ خارجی و امنیت کنگره، در سخنانش گفت: « (رژیم) ایران، بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان است و از افراط‌گرایی برای دامن‌زدن به بی‌ثباتی در خاورمیانه استفاده می‌کند... از ۷اکتبر تاکنون چندین و چندین حمله توسط نیابتی‌های (رژیم) ایران در خاورمیانه علیه نیروهای آمریکایی، صورت گرفته است. تنها ارزشی که توسط رژیم ایران به‌رسمیت شناخته شده، (زبان) قدرت است، دولت (آمریکا) چنین چیزی از خود نشان نداده است».

 

در جلسهٔ کنگرهٔ آمریکا کیتی پورتر، عضو کمیتهٔ نظارت و اصلاحات از حزب دموکرات که متممی را دربارهٔ سانسور اینترنت توسط رژیم ارائه کرده بود، در سخنانش گفت: «ایرانیان به‌پا خاسته‌اند و خواهان تغییر برای خود، خانواده و کشورشان هستند. اما رژیم ایران اقدام به سرکوب می‌کند، معترضان و روزنامه‌نگاران را دستگیر می‌کند و علیه مردم... خشونت اعمال می‌کند. این رژیم... آزادی‌ها از جمله دسترسی به اینترنت را محدود می‌سازد. برای حکومت‌های مستبدی مانند رژیم ایران، محدود کردن دسترسی به اینترنت به‌عنوان ابزاری برای سرکوب شهروندان بسیار حیاتی است... . برای این‌که ایرانیان آینده بهتری داشته باشند، باید از آنها در دسترسی واقعی به اینترنت حمایت کنیم و این یعنی یک اینترنت بدون سانسور، بدون نظارت دیجیتال و بدون سرکوب آنلاین. اصلاحیه من به ما در انجام این کار، کمک خواهد کرد».

اصلاحیه کیتی پورتر توسط اعضای کنگره به‌تصویب رسید.

(سایت کنگره: سی‌اسپن: ۸آذر ۱۴۰۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9bcad1d4-d128-4173-afee-65e20cef1bed"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات