728 x 90

سخنرانی‌های نمایندگان پارلمان انگلستان در کنفرانس پارلمان انگلستان

کنفرانس در پارلمان انگلستان
کنفرانس در پارلمان انگلستان

کنفرانس در پارلمان انگلستان

افشاگری مقاومت ایران درباره دور زدن تحریم‌های بین‌المللی توسط سپاه خامنه‌ای

برای تأمین مالی سرکوب در داخل و جنگ‌افروزی و تروریسم در منطقه

لزوم لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران

 

سخنرانی‌های نمایندگان پارلمان انگلستان

دیوید جونز وزیر برگزیت ۲۰۱۷

باب بلکمن رئیس کمیتهٴ بین‌المللی پارلمانترها برای آزادی و دموکراسی در ایران

استیو مک‌کیب وزیر سایه آموزش ۲۰۱۵

و حسین عابدینی معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در انگلستان

 

صبح چهارشنبه ۱۵شهریورماه نمایندگی شورای ملی مقاومت در انگلستان در یک کنفرانس مطبوعاتی در پارلمان انگلستان پروژه‌های مخفی پاسداران برای دور زدن تحریم‌ها به‌منظورتامین هزینه تشدید سرکوب و جنگ‌افروزی و صدور تروریسم را فاش کرد. این افشاگری بر اساس اسناد و مدارکی که توسط شبکه مخفی سازمان مجاهدین خلق ایران در داخل کشور و در ارگانهای مختلف به‌دست آمده صورت گرفت.

در این کنفرانس علاوه بر معاون نمایندگی شورا در انگلستان، نمایندگان پارلمان انگلستان از احزاب مختلف شامل دیوید جونز، باب بلکمن و استیو مک کیب شرکت و سخنرانی کردند.

دیوید جونز وزیر پیشین برگزیت انگلستان در شروع این کنفرانس ضمن معرفی شرکت‌کنندگان و موضوع این کنفرانس خواستار لیست‌گذاری سپاه پاسداران توسط دولت انگلستان شد و گفت:

رژیم در هراس از قیامهای بیشتر است و بهمین دلیل دارد از سپاه برای گسترش سرکوب از داخل ایران به فراسوی مرزهای ایران به انگلستان و اروپا استفاده می‌کند و تمرکز آن روی ائتلاف اپوزیسیون دموکراتیک، شورای ملی مقاومت ایران و گروه اصلی آن یعنی سازمان مجاهدین خلق ایران است. که این امر تصادفی نیست چون شورای ملی مقاومت برای اولین بار برنامه مخفی اتمی رژیم را از طریق اطلاعات به‌دست آمده از شبکه سازمان مجاهدین در داخل ایران فاش کرد.

دیوید جونز تأکید کرد:

کانون‌های شورشی سازمان مجاهدین خلق در سراسر ایران، به مردم ایران کمک می‌کنند تا اعتراضات را سازماندهی کنند و بر سرکوب رژیم غلبه کنند. اکنون شورای ملی مقاومت و رئیس‌جمهور منتخب آن، خانم مریم رجوی، یک پلتفرم دموکراتیک و منسجم برای آینده ایران بر اساس آرمانها، مطالبات و امیدهای مردم ایران ویک نقشه میسر روشن و یک آلترناتیو دموکراتیک قابل دوام ارائه کرده‌اند.

رژیم صراحتاً از اپوزیسیون دموکراتیک اصلی‌اش و هم‌افزایی و همسویی فزاینده بین شورای ملی مقاومت ایران و مردم ایران وحشت دارد و آنرا چالشی برای بقای خود می‌داند و به همین دلیل است که از طریق تروریسم، جنگ‌افروزی، مداخله بی‌ثبات کننده در جامعه ما، در فرآیندهای دموکراتیک، و از طرفی در واقع گروگان گرفتن اتباع ما در ایران به‌دنبال سیاه‌نمایی از انگلیس و متحدانش برای تسلیم کردن مردم ایران و یا اخاذی برای کمک به سرکوب داخلی‌اش است.

دولت ما باید با متحدانش همکاری کند تا برای رژیم تهران کاملاً روشن کند که نقشه‌هایش در بدو ورود مرده است و پذیرفته نخواهد شد. در واقع، پاسخ ما باید مانند من و همکارانم تحریم سپاه باشد.

 

حسین عابدینی معاون نمایندگی شورا در انگلستان در این کنفرانس مطبوعاتی با ارائه اسناد و مدارک محرمانه‌ای از درون رژیم گفت خامنه‌ای با اجرای طرحی تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی» درصدد است تمامی شاهرگهای اقتصادی ایران را در اختیار سپاه قرار دهد. بر اساس این اسناد خامنه‌ای پاسدار سرلشگر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را با تمامی اختیارات مأمور پیشبرد این استراتژی نمود و یک قرارگاه ویژه به‌نام «قرارگاه اقتصاد مقاومتی و همکاریهای ملی و فرا ملی» در ستاد کل نیروهای مسلح راه‌اندازی کرد.

در این پروژه بخش اعظم صادرات نفت و گاز در اختیار نیروهای مسلح مشخصاً سپاه قرار می‌گیرد

سرلشکر بسیجی امیر حاتمی وزیر دفاع رژیم در آبان ۱۳۹۹ در نامه‌یی به خامنه‌ای خواست روزانه ۹۹۰ هزار بشکه نفت در اختیار پالایشگاههای وابسته به نیروهای مسلح و ستاد اجرایی فرمان خمینی قرار گیرد.

حسین عابدینی با ارائه اسناد و مدارک به‌دست آمده از درون رژیم ابعاد فعالیت‌های سپاه و نیروهای مسلح رژیم گفت:

بمنظور دور زدن تحریم‌ها و قاچاق نفت و فرآورده‌های نفتی سپاه طرح مشخصی برای راه اندازهای ناوگانی از تانکرهای نفتی یا تانکرهای مناسب برای انتقال فرآورده‌های پتروشیمی در دست دارد و خرید دهها فروند نفتکش در دستور است.

به‌منظور پیشبرد این طرح سپاه پاسداران مجموعه‌ای از شرکتهای پوششی در خارج ایران راه‌اندازی کرده است. که در فروش نفت خام تخصیص یافته به ستاد کل نیروهای مسلح و انتقال پولها به سپاه برای سرکوب و تروریسم نقش فعال دارند.

پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رژیم در ۳آذر ۱۴۰۱ در یک نامه خیلی محرمانه به رئیسی می‌نویسد سپاه پاسداران و نیروی انتظامی برای تأمین اقلام ضروری سرکوب و هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر عملیاتی حداقل ۱۰، ۰۰۰میلیارد تومان نیاز دارند.

حسین عابدینی افزود: تهدیدات سپاه پاسداران مطلقاً محدود به جنایات آنها داخل ایران نیست. علاوه بر راه‌اندازی، آموزش، مجهز کردن و تأمین هزینه گروه‌های تروریستی نیابتی، تروریسم رژیم به‌طور عام و سپاه پاسداران به‌طور خاص به اروپا هم رسیده است.

معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در پایان خواستار لیست‌گذاری سپاه پاسداران توسط دولت انگلستان شد و نتیجه گرفت: امروز هیچ توجیهی برای عدم نامگذاری سپاه پاسداران در تمامیت آن به‌عنوان یک ارگان تروریستی و ایجاد محدودیتهای جدی برای فعالیت‌های سپاه مشخصاً در زمینه اقتصادی وجود ندارد. امروز هر معامله جدی با ایران معامله با سپاه پاسداران است.

 

استیو مک کیب نماینده پارلمان انگلستان از حزب کارگر در سخنان خود گفت موضع حزب کارگر انگلستان این است که دولت می‌بایست بلادرنگ سپاه پاسداران را در لیست سازمانهای تروریستی قرار دهد. من به همکارانم دیوید جونز و باب بلکمن می‌پیوندم و به لیست‌گذاری سپاه فراخوان می‌دهم چرا که ستون فقرات سرکوب مردم ایران در داخل و تروریسم در خارج است و باید با آن مقابله کرد.

واقعیت زندگی در ایران امروز این است که هر چه گذشته کسی تیره‌تر و دستانش بیشتر به‌خون آغشته باشد، مقام او بالاتر می‌رود. و چنین است که رئیسی جلاد تهران به‌خاطر نقشش در شکنجه و قتل‌عام سال۱۳۶۷ به به‌اصطلاح رئیس‌جمهور کشور ارتقا یافته است.

و کاملاً واضح است که چه اتفاقی باید بیفتد. سازمان ملل باید او و همکارانش را به‌خاطر نقش آنها در این جنایات به پای محاکمه بیاورد و دولتهای غربی باید تمام تلاش خود را برای ریشه‌کن کردن سپاه انجام دهند. متشکرم.

 

باب بلکمن رئیس کمیتهٴ بین‌المللی پارلمانترها برای آزادی و دموکراسی در ایران سخنران دیگر این کنفرانس بود.

وی در سخنان خود گفت: از اپوزیسیون دموکراتیک ایران، شورای ملی مقاومت، به‌دلیل افشاگری به موقع امروز و افشای تاکتیک‌های فریبنده رژیم و راههای تجاری مخفیانه‌ای که رژیم تهران برای دور زدن تحریم‌های ما و دسترسی به بازارهای جهانی و میلیاردها دلار برای تأمین مالی استفاده می‌کند، تشکر کنم. تروریسم و فعالیت‌های این رژیم مستقیماً امنیت ملی و جامعه ما را تهدید می‌کند.

وی تأکید کرد: من قویاً از شورای ملی مقاومت و خانم مریم رجوی و برنامه‌ایشان برای یک ایران دموکراتیک حمایت می‌کنم.

ما یک پیام بسیار ساده به دولت خود داریم. ما باید نسبت به حضور سپاه واکنش نشان دهیم و به همین دلیل است که همه ما به‌صورت فراحزبی از نامگذاری سپاه حمایت می‌کنیم. این یک واقعیت بسیار ساده است که اگر از تروریستها استمالت کنید، آنها فقط گام بعدی را برخواهند داشت

این رژیم یک حکومت منفور است، آنها باید از نظر دیپلماتیک منزوی شوند، آنها باید بازداشت شوند و به‌ویژه رهبران آنها باید پاسخگوی جنایاتشان باشند. بنابراین ما باید در این کشور این تلاش‌ها را در سطح بین‌المللی رهبری کنیم.

سپاه را به‌طور کامل در لیست سازمانهای ممنوعه بگنجانید و اجازه دهید گذار به یک ایران آزاد، عادلانه و دموکراتیک را پیش ببریم و امیدوار باشیم که همه بتوانیم در یک روز یک بار مشترکاًً برویم و در ایران آزاد و عادلانه و دموکراتیک از تهران دیدن کنیم. خیلی ممنون که گوش دادید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5c353d76-7633-4f1f-a322-f51f8f75060f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات