728 x 90

ژنو ـ سخنرانی نمایندگان انجمنهای حقوق‌بشری در اجلاس شورای حقوق‌بشر ملل متحد علیه سرکوب و جنایات رژیم آخوندی

سخنرانی ندا امانی و سحر ثنایی نمایندگان انجمنهای حقوق بشر در اجلاس شورای حقوق بشر
سخنرانی ندا امانی و سحر ثنایی نمایندگان انجمنهای حقوق بشر در اجلاس شورای حقوق بشر

اجلاس شورای حقوق‌بشر ملل متحد-ژنو

سخنرانی نمایندگان انجمنهای حقوق بشری

علیه سرکوب و جنایات رژیم آخوندی

 

در اجلاس شورای حقوق‌بشر ملل متحد در ژنو خانم ندا امانی نماینده انجمن بین‌المللی حقوق‌بشر زنان گفت: معافیت ساختاری از مجازات در ایران تحت حاکمیت آخوندها به الگوی گسترده قتل‌های غیرقانونی، ناپدید شدن اجباری، شکنجه و سایر موارد نقض جدی حقوق‌بشر دامن می‌زند و مستحق «پاسخ قاطع» جامعه بین‌المللی است.

مقامات رژیم ایران به‌دلیل عدم حسابرسی جامعه بین‌المللی در مورد جنایات بزرگ، از جمله قتل‌عام ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی در سال۶۷، و سرکوب مرگبار اعتراضات سراسری در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ جری‌تر شده‌اند.

در حالی که ما از ایجاد هیأت حقیقت‌یاب در مورد ایران استقبال می‌کنیم، اما متذکر می‌شویم که از این هیأت خواسته شده تا یافته‌های خود را در پنجاه و پنجمین جلسه شورای حقوق‌بشر در مارس ۲۰۲۴ ارائه کند. این جدول زمانی آن معترضانی که در معرض تهدید قریب‌الوقوع اعدام هستند، را از هر گونه راه‌حل یا جبران خسارت مؤثر محروم می‌کند. دو روز پیش یک زندانی کرد به نام محی الدین ابراهیمی اعدام شد. فردا چه کسی کشته می‌شود؟ چند نفر؟ ما از شورای حقوق‌بشر می‌خواهیم توصیه کند مجمع عمومی سازمان ملل، قتل‌ها و جنایات نظام‌مند و مداوم علیه بشریت رژیم ایران را برای اقدام سریع و مؤثر به شورای امنیت ارجاع دهد.

 

خانم سحر ثنایی از انجمن بین‌المللی برابری زنان نیز در اجلاس شورای حقوق‌بشر گفت: رژیم ایران کشورهای غربی و تحریم‌ها را به‌عنوان عامل وضعیت وخیم و مشکلات در ایران معرفی می‌کند.

توزیع بودجه دولتی بر اساس مشکلات و نیازهای مردم نیست، بلکه بر روی سیستم‌های ظالمانه حکومتی و تبلیغات بنیادگرایی و سرکوب سرمایه‌گذاری می‌شود.

مشکل اصلی مردم ایران هزینه‌های نظامی و بنیادگرایی حاکمان ایران است که بخش زیادی از بودجه کشور را مصرف می‌کند و منجر به فساد و سوء‌مدیریت می‌شود.

(سایت شورای حقوق‌بشر ملل متحد – ژنو: ۳فروردین ۱۴۰۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f6ffc1cd-2a7c-45c2-89a8-360d3b8ff47c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات