728 x 90

سخنرانی سناتور سام براون بک در کنفرانس حمایت از قیام ایران در واشنگتن

سناتور سام براون بک
سناتور سام براون بک

شما فوق‌العاده هستید. امسال ما شجاعت زیادی را در اوکراین در ایستادن در مقابل روسیه دیدیم. اما هم‌چنین شجاعت زیادی را در ایران در ایستادگی در برابر دیکتاتوری دیدیم. و افرادی مثل من که مدتها روی موضوعاتی از این قبیل متمرکز بوده‌اند بسیار از این موضوع انرژی می‌گیرند. و این به شما قدرت حرکت می‌دهد، وقتی که این‌همه شجاعت را می‌بینید که اینها در برابر رژیمی می‌ایستند که می‌خواهد آنها را بکشد و می‌کشد ولی آنها با شجاعت و قدرت در برابر آن می‌ایستند و می‌گویند ما کوتاه نمی‌آییم. می‌جنگیم، به جنگمان ادامه می‌دهیم و این سبب می‌شود که روزهای این رژیم به شماره می‌افتند. این‌چنین شجاعتی، که من طی این بیست و چند سالی که با این موضوع از دور و نزدیک آشنا بوده‌ام. و آنچه من در مورد این مقاومت شاهد آن بودم، مشابه هل دادن و بالا بردن یک سنگ بزرگ در سربالایی یک تپه بود که به سختی بالا می‌رفت و گاها به عقب بر‌می‌گشت. اما آنچه الآن شاهد آن هستیم، یک مقاومت سازمان‌یافته فراگیر، متحد و قدرتمند است که متوقف نخواهد شد و پیروز خواهد شد.

من می‌خواهم در مورد موضوعات واضحی بگویم که همه دنیا شاهد آن هستند. این ایده که حکومتی بر اساس مذهب اداره شود به مذهب، به حکومت و به مردم صدمه می‌زند. و این همان چیزی است که در ایران در حال وقوع است.

من یک فرد مذهبی هستم. آیینهای مذهبی برایم مهم هستند و باور دارم که آیین مذهبی‌ای شما هم برایتان مهم است، اما من نمی‌خواهم که کلیسای کاتولیک حکومت آمریکا را به‌دست بگیرد و فکر می‌کنم که چنین کاری هم برای کاتولیک‌ها، هم برای دولت و هم برای مردم آمریکا مضر خواهد بود، جواب ندارد و هرگز جواب نخواهد داشت. و در ایران امروز هم کارآیی نخواهد داشت. مذهب، در برگیرنده عشق شما به خدا و در برگیرنده رابطه انسان با خدای خودش و نیازش در پرستش آن و دوست داشتن بقیه است. معنایش رابطه اجباری با دولت که به شما بگوید چکار بکنید و چکار نکنید نیست. چنین چیزی جواب ندارد. اسمش دیگر مذهب نیست، دیکتاتوری است. واقعی نیست. و به ضرر مذهب، دولت و مردم است. در حال حاضر هیچ آزادی مذهب در ایران وجود ندارد، ولی در آینده وجود خواهد داشت. بیاد داشته باشید، بهر میزان که یک دیکتاتوری اعمال زور کند، النهایه این مردم هستند که غالب خواهند شد. النهایه مردم بر دیکتاتوری مذهبی پیروز خواهند شد. و جهت درست تاریخ همواره در جهت مردم خواهد بود. با مردم باشید. دیکتاتوری مذهبی می‌تواند برای مدتی مردم را زیر یوغ خود نگه‌دارد ولی این دوام نخواهد داشت و به جلو پیش خواهد رفت.

می‌خواهم خیلی خلاصه در مورد آنچه که در ایران در پیش است، اگر چه بقیه ه گفتند صحبت کنم. شما تاریخ و فرهنگ خارق‌العاده‌ای دارید. و من ایرانیان زیادی را دیده‌ام که در آمریکا در حال پیشروی هستند و به مدارج عالی رسیده‌اند. درایالت خودم در کانزاس و در سراسر آمریکا. ایرانی که در پیش روست و به‌زودی خواهد آمد، ایرانی است دمکراتیک، باز، آزاد، جایی که شما حکومت مورد نظر خودتان را انتخاب می‌کنید، جایی است که به آزادی با سایر کشورها تعامل می‌کنید و رابطه برقرار خواهید کرد. شما یک ملت قدرتمند خواهید بود. چرا که شما یک کشور با فرهنگ که انرژی‌هایش آزاد شده خواهید بود. مردم شما آزاد خواهند بود که توانایی خود را بارز کنند و با سایر ملل کنش و واکنش داشته باشند. شما به‌سرعت یک دولت قوی خواهید بود و مردم از سراسر دنیا به کشور شما پرواز خواهند کرد که پیشرفت شما را ببینند و با شما تعامل داشته باشند. اقتصادتان به‌سرعت رشد خواهد کرد. شما یک ستاره در حال رشد خواهید بود و این همان چیزی است که به‌زودی محقق خواهد شد. می‌توانید آمدن آنرا احساس کنید و ببینید.

من مدتها ایران را دنبال کرده‌ام و تحت تأثیر ایرانیانی که می‌شناسم و فرهنگ شما هستم. مردم ایران هرگز دست از دمکراسی برنداشته و هر دور تظاهرات و اعتراضات قویتر از قبل شده‌اند، و همان‌طور که گفتم سازمان‌یافته‌تر و از تعادل خارج‌کننده‌تر از قبل در رابطه با رژیم. این یکی با فاصله از قبلی‌ها بسیار سازمان‌یافته‌تر، از تعادل خارج‌کننده‌تر و گسترده‌تر. به تلاشتان ادامه بدهید. من می‌دانم که شما به دمکراسی که مردمتان شایسته آن هستند خواهید رسید. ادامه دهید تا به حکومت مردم برسید.

ما می‌بایست از مردم ایران حمایت کنیم. باید حق مردم ایران برای سرنگونی دیکتاتوری را به‌رسمیت بشناسیم. باید حکومت ایران را به‌عنوان یک حکومت یاغی به‌رسمیت شناخته و آنرا به‌لحاظ سیاسی، اقتصادی و در تمامی زمینه‌ها ایزوله کنیم. ما باید این لحظه را درک کنیم. در گذشته هم تظاهرات و اعتراض بوده است اما هیچگاه تا این اندازه قدرتمند نبوده است. زمان آن فرا رسیده است. الآن موعد آن است. بیایید این لحظه را دریابیم. بسیار متشکرم. خدا همه شما را حفظ کند و امیدوارم که ایران آزاد شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/667ec236-d382-47ee-9915-cdb2eaae2939"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات