728 x 90

سخنان ولادیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در کنفرانس مطبوعاتی در کی‌یف؛ ما هرگز تسلیم نمی‌شویم

ولادیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین
ولادیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین

امروز ۱۲ اسفند۱۴۰۰ زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در کنفرانس مطبوعاتی که در ساختمانی در کی یف برگزار می‌شد بر ادامهٔ مقاومت برای دفاع از اوکراین تأکید کرد و به‌سؤال خبرنگارانی که در این محل حاضر شده بودند، پاسخ داد. رئیس‌جمهور اوکراین از جمله گفت:

جوهر زندگی همان جوهر آزادی است. من حق ندارم برای خودم و خانواده‌ام بترسم. من باید نگران اوکراین و آینده‌اش باشم. ما برای کشورمان می‌جنگیم. من مایل به‌جنگ نیستم. ما به تضمینهای امنیتی نیاز داریم و من از ابتدایی که این مسئولیت را پذیرفتم این را گفتم اما یک اتحاد قوی وجود نداشت. دنیا باید برای دفاع از اوکراین متحد شود. دنیا باید توانش را نشان بدهد. اگر پایداری قهرمانانهٔ اوکراین از بین برود، باز دوباره به دیوار برلن می‌رسیم.

مردم غیرنظامی و حتی کلیساها الآن هدف بمباران قرار می‌گیرند. کیف بمباران می‌شود، شهرهای دیگر بمباران می‌شوند. ما به‌همین دلیل خواستار منطقهٔ پروازممنوع بر فراز اوکراین شده‌ایم، برای جلوگیری از کشته شدن غیرنظامیان بیشتر. ما به‌کمکهای بیشتر نیاز داریم، ما از غرب خواستار هواپیما برای دفاع از کشورمان شدیم، اما هنوز پاسخی نگرفته‌ایم. غرب خیلی دیر به‌کمک اوکراین برخاست. ما هرگز تسلیم نمی‌شویم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6a9ccb72-0e84-446d-a4bc-0bcd1015f460"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات