728 x 90

سایت مجلس اعیان: پیامدهای مرگ رئیس‌جمهور ایران بر سیاست خارجی انگلستان

مجلس اعیان انگلستان
مجلس اعیان انگلستان

سایت مجلس اعیان انگلستان چهارشنبه ۲ خرداد، نوشت، مجلس اعیان انگلستان جلسه‌ای را تحت عنوان بررسی پیامدهای مرگ رئیسی بر سیاست خارجی انگستان برگزار کرد.

لرد احمد از ویمبلدون، معاون وزیر خارجه در امور خاورمیانه، شمال آفریقا، جنوب آسیا، سازمان ملل و کشورهای مشترک‌المنافع در بخشی از صحبت‌های خود درباره بازتاب سیاسی این واقعه اظهار داشت:... در رابطه با سیاست ما در قبال ایران، این واقعه تغییری ایجاد نکرده است، و ما هم‌چنان متعهد به حمایت از مردم ایران در مواجهه با چالشهای نقض حقوق‌بشر که آنها با آن مواجه هستند، و هم‌چنین مهم‌تر از آن‌، ایران را به‌خاطر فعالیت بی‌ثبات‌کننده‌اش مورد حسابرسی قرار می‌دهیم. رژیم ایران همان‌طور که بارها گفتیم باید در هر انتخابات آتی به معیارها و استانداردهای بین‌المللی پایبند باشد.

ویسکونت استانگیت از حزب کارگر نیز در این باره گفت: آیا دولت به اطلاعاتی که ممکن است تأثیر مرگ رئیس‌جمهور بر جمعیت کل ایران را روشن کند، دسترسی دارد؟ برخی گزارشها حاکی از آن است که واکنش‌ها تا حدودی خاموش شده است. و ثانیاً، آیا دولت یا در کل غرب، می‌تواند کاری انجام دهد، که از وضعیت فعلی برای کمک به گروه‌های طرفدار دموکراسی در ایران به‌عنوان راهی برای تضعیف حمایت از رژیمی که در میان چیزهای دیگر، به طرز وحشیانه‌ای زنان را از حقوق مدنی و سیاسی محروم می‌کند و اخیراً اولین حمله مستقیم به اسراییل را انجام داد، استفاده کند؟


لرد احمد سپس گفت:... من به فعالیت بی‌ثبات کننده رژیم ایران اشاره کردم و همه ما به‌شدت، به‌ویژه در وزارت‌خارجه کاملاً مشغول کار روی چالشهایی که در منطقه گسترده‌تر شده و با آن روبه‌رو هستیم، بوده‌ایم. به همین ترتیب، من می‌دانم که ما زمانی که که فاجعه مهسا امینی و سرکوب حقوق‌بشر در ایران را دیدیم، متحد و یکصدا بودیم و من به‌عنوان وزیر حقوق‌بشر انگلستان صحبت می‌کنم. این مهم است و این یک حادثه وحشتناک بود. ولی افکار ما هم‌چنان با مردم ایران است که به مبارزه خود برای حقوق‌بشر و کرامت در داخل ایران ادامه می‌دهند.

 

بارونس نورتور از حزب لیبرال دموکرات نیز طی سخنانی گفت: مفسران خاطرنشان کرده‌اند که این مرگها احتمالاً مسیر حکومت ایران را تغییر نمی‌دهد. بنابراین آیا لرد گرامی می‌تواند ما را در مورد بحثهایی که ممکن است دولت انگلستان با اتحادیه اروپا و هر دولت ایالات متحده که ممکن است پس از انتخابات آنها داشته باشند، در مورد این‌که برای مهار برنامه هسته‌یی ایران چه کاری می‌توان انجام داد، به روز کند؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/451c1b9a-7183-42f6-b6f5-eef431d5c42d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات