728 x 90

سایت فرانسوی لکوریه لاطلس: جهان با مجاهدین خلق دیدار کرد، گردهمایی بزرگ اپوزیسیون ایران در اشرف۳

سایت فرانسوی لکوریه لاطلس:جهان با مجاهدین خلق دیدار کرد
سایت فرانسوی لکوریه لاطلس:جهان با مجاهدین خلق دیدار کرد

سایت فرانسوی لکوریه لاطلس (lecourrierdelatlas) فرانسه در گزارشی از برگزاری گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در اشرف ۳نوشت: جهان با مجاهدین خلق دیدار کرد. آخر هفته، ۱۴ژوئیه با یک اتفاق بی‌سابقه به ثبت رسید. چندین هزار نفر در نزدیکی مانز در ۳۰کیلومتری تیرانا پایتخت آلبانی به دعوت اپوزیسیون ایران که میزبان شخصیتهای سیاسی از سراسر جهان در شهر جدیداً ساخته شده خود در اشرف ۳بود، گردهم آمدند.

کنفرانس‌ها و یک نمایشگاه تاثیرگذار از «۱۲۰سال مبارزه برای آزادی در ایران» طی ۲روز در مرکز جدید مقاومت ایران برقرار بود.

مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران از هزاران نفر از اعضای این گروه اصلی مقاومت ایران، مجاهدین خلق ایران استقبال کرد. او اعلام کرد «ما امروز به یک سرفصل تاریخی رسیدیم. اشرف ۳مقاومت سازمان‌یافته مردم ایران برای آزادی را سمبلیزه می‌کند.» «اشرف ۳ساخته شد و سرفرازانه قد علم کرد. اما مقصد نهایی ما تهران و آزادی آن از اشغال آخوندهاست.»

 

سازمان مجاهدین خلق یک گروه مسلمان و دموکراتیک است، که با دیکتاتور مذهبی در ایران مبارزه می‌کند تا این‌که یک جمهوری کثرت‌گرا را بنا کند.

سایت فرانسوی لکوریه لاطلس درباره نمایشگاهی با عنوان ۱۲۰سال مبارزه برای آزادی در ایران در اشرف ۳نوشت: روز اول به یک نمایشگاه تاثیرگذار اختصاص داده شده است، تصاویر ۱۲۰هزار نفر اعدام شده بدلایل سیاسی، توسط رژیم ایران، صحنه‌های شکنجه و حماسه مقاومت ایران و همچنین تاریخچه اقدامات تروریستی رژیم این نمایشگاه را به اسناد بی‌نظیر تبدیل کرده است. رودی جولیانی (Rudy Giuliani) شهردار سابق نیویورک می‌گوید:«چگونه ما می‌توانیم این را تحمل کنیم؟ چهار دهه قتل‌عام و جنایت علیه بشریت. شنیدن اسامی و آمار یک چیز است و دیدن تصاویر ۱۲۰هزار نفر قتل‌عام شده و شهیدی که زندگی خود را صرفاً به‌خاطر این‌که خواهان چیزی بودند که حق همه ما به‌عنوان انسان می‌باشد یعنی آزادی، از دست داده‌اند، این یک چیز دیگر است.»

هیات‌های پارلمانی ایالات متحده، انگلستان، کشورهای زیاد عربی، آلمان و فرانسه در برابر شرکت‌کنندگان سخنرانی کردند. سید احمد غزالی نخست‌وزیر سابق الجزایر در رأس هیأت‌های عربی و اعضای اپوزیسیون سوریه بود.

امضاء کننده توافق سمبلیک خواهری بین شهر اشرف۳و ناحیه یک پاریس توسط شهردار آن ژان فرانسوا لوگاره (Jean-François Legaret) اعلام شد که سند مربوط به این پیمان خواهری توسط وی به شهردار اشرف۳تحویل داده شد.

مریم رجوی سخنرانی خود را با تصریح پروژه مقاومت ایران برای برقراری یک جمهوری دموکراتیک و کثرت‌گرا که بر پایه جدایی دین از دولت، برابری جنسی، خودمختاری ملیتهای قومی ایران و یک ایران غیراتمی بنا شده است، به پایان برد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0f48bada-5483-4fc5-b6c2-ac1e4411b29a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات