728 x 90

سایت سازمان ملل: شورای امنیت قطعنامه روسیه درباره غزه را رد کرد

شورای امنیت ملل متحد
شورای امنیت ملل متحد

سایت سازمان ملل روز ۲۴مهر در گزارشی از رأی‌گیری در شورای امنیت درباره پیش‌نویس طرح روسیه درباره غزه نوشت: شورای امنیت قطعنامه روسیه درباره غزه را رد کرد.

در این گزارش آمده است: در رأی‌گیری در شورای امنیت سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه به رهبری روسیه پنج رأی موافق (چین، گابن، موزامبیک، روسیه و امارات متحده عربی) و چهار رأی مخالف (فرانسه، ژاپن، بریتانیا، و ایالات متحده) و شش رأی ممتنع (آلبانی، برزیل، اکوادور، غنا، مالت و سوئیس) کسب کرد.

برای تصویب قطعنامه شورا، این پیشنهاد باید حداقل ۹رأی موافق داشته باشد و هیچ‌یک از پنج عضو دائم آن مخالف یا آنرا وتو نکرده باشند.

متن پیش‌نویس خواستار آتش‌بس بشردوستانه، آزادی همه گروگانها، دسترسی به کمک‌ها و تخلیه امن غیرنظامیان شده بود...

ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد، طی نامه‌یی که برای اعضای شورای امنیت ارسال شد، خواستار برقراری فوری آتش‌بس، لغو انتقال اجباری غیرنظامیان فلسطینی و ارسال فوری کمکهای انسان‌دوستانه به غزه شد.

وی گفت: «این سیگنال را ارسال نکنید که زندگی فلسطینیان اهمیتی ندارد و جرأت نکنید بگویید اسراییل مسئول بمبهایی که بر سرشان می‌ریزد نیست».

ریاض منصور خاطرنشان کرد که «آنچه در غزه اتفاق می‌افتد یک عملیات نظامی نیست، بلکه یک حمله تمام‌عیار علیه مردم او و قتل‌عام علیه غیرنظامیان بی‌گناه است».

او گفت: «هیچ جای غزه امن نیست، خانواده‌ها هر شب همدیگر را در آغوش می‌گیرند و نمی‌دانند برای آخرین بار است یا نه»...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/03e46d5e-d9c6-4fb3-8285-21644fda3074"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات