728 x 90

سایت خبری ووکس: «به‌دلیل اقتصاد رو به‌وخامت (رژیم) ایران، موضوع این توافق بحث پول است

توافق برای آزادی پنج آمریکایی در ایران
توافق برای آزادی پنج آمریکایی در ایران

سایت خبری ووکس Vox در آمریکا روز ۲۱مرداد گزارش داد: «به‌دلیل اقتصاد رو به‌وخامت (رژیم) ایران، موضوع این توافق بحث پول است.

توافق برای آزادی پنج آمریکایی در ایران در ازای دسترسی به‌ دارایی‌های ۶میلیارد دلاری و آزادی افراد زندانی در ایالات‌متحده می‌تواند در هفته‌های قبل از تکمیل به‌دلیل تنشهای مداوم و فزاینده بین آمریکا و (رژیم) ایران، موانع بزرگی را بر سر راه خود داشته باشد و یا به‌طور کامل از بین برود».

این منبع افزود: «اگر چه این توافق شامل آزادی نهایی زندانیان توسط هر دو طرف است، اما انگیزهٔ اصلی (رژیم) ایران برای شرکت در مذاکرات، مکانیسمی است که از طریق آن بتواند به‌میلیاردها دلار دسترسی داشته باشد.

با این حال، به نظر می‌رسد مشکلی در چشم‌انداز باشد، زیرا اخبار حکومتی در ایران از روز جمعه حاکی از آن است که این حکومت می‌تواند از وجوه آزاد شده هر طور که صلاح بداند استفاده کند.

سایت خبری ووکس افزود: تحریم‌ها چنان تأثیر وحشتناکی داشته است که بانک‌های کره‌جنوبی که دارایی‌های مورد بحث (رژیم) ایران را در اختیار دارند، از آزادسازی آنها، حتی برای خرید کالاهای ضروری مانند غذا و دارو، به‌رغم استثنائات بشردوستانه در سیاست تحریم‌ها، خودداری کرده‌اند».

وکس، افزود: «با وجود پیروزی دیپلماتیک ظاهری، هنوز زمان زیادی برای تحقق آن نیاز هست. قطر موافقت کرده است که خریدهای بشردوستانه ایران را تسهیل کند، اما مکانیسمی که این امر از طریق آن انجام می‌شود ممکن است بیش از یک ماه طول بکشد. این زمان زیادی است که طی آن توافق می‌تواند از بین برود، چرا که ایالات‌متحده برنامه‌هایی را برای اعزام تفنگداران دریایی به‌ کشتی‌هایی که از تنگه هرمز عبور می‌کنند برای جلوگیری از حملات گروه‌های مرتبط با (رژیم) ایران، اعلام کرده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/012769c6-3f0e-41c7-97d0-0f354ea3c072"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات