728 x 90

ساندی اکسپرس: ابراهیم رئیسی هنگام تماشای اعدامهای سیاسی، به نشخوار شیرینی می‌پرداخت

رئیسی جلاد قتل عام ۶۷
رئیسی جلاد قتل عام ۶۷

ساندی اکسپرس در مقاله‌ای به تاریخ ۱۷مرداد پیرامون دادگاه حمید نوری و نقش وی و ابراهیم رئیسی در اعدام زندانیان سیاسی نوشت: «در حالی که ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور جدید ایران و جلادانش مشغول تماشای اعدام‌های سیاسی بودند به بلعیدن و نشخوار شیرینی می‌پرداختند».
مارکو گیانانگلی نویسنده مقاله با استناد به افشاگریهای انجام شده پیرامون نقش حمید نوری و ابراهیم رئیسی در اعدامهای زندانیان سیاسی ادامه می‌دهد: «این افشاگریها درست چند روز قبل از این‌که حمید نوری دژخیم در دادگاه سوئد به‌خاطر نقشش در قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی هوادار اپوزیسیون مجاهدین خلق ایران در تابستان ۶۷ محاکمه شود صورت گرفت.
نوری ۶۰ساله که در سال۲۰۱۹ در سوئد دستگیر شد، آن زمان معاون دادستان در زندان گوهردشت کرج در غرب تهران بود و بر اعدام‌های چندین زندان نظارت داشت.
او در آن موضع دستورات را از رئیسی می‌گرفت، که آن زمان ریاست «هیات مرگ» تهران را به دستور خمینی برای نابود کردن زندانیان سیاسی که در زندانهای ایران پژمرده می‌شدند برعهده داشت. شب گذشته زندانیان بازمانده دوران سخت خود را توصیف کردند».
مقاله در ادامه با استناد به‌گفته نصرالله مرندی از بازماندگان قتل‌عام سال۶۷ می‌نویسد: «در ۶اوت تابستان ۶۷ من در «راهرو مرگ» زندان گوهردشت نشسته بودم. من به‌وضوح به‌خاطر می‌آورم که حمید نوری آمد و برخی از عزیزترین دوستان مرا از جمله قاسم صوفیهن، علی واصلی، علی حق وردی را که همه از مجاهدین خلق بودند به‌زور با خود برد.
«تنها جرم آنها این بود که هوادار مجاهدین خلق بودند و برای آزادی مبارزه می‌کردند. من هرگز دوباره آنها را ندیدم. اما یک روز نبوده که خاطرات آنها از ذهن من محو شده باشد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6fd15b94-0fa1-4a62-9439-4cf04113cd4b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات