728 x 90

۸تا ۱۸سال زندان و تبعید برای شش هوادار مجاهدین در یاسوج و گچساران

به‌خاطر به آتش کشیدن تصاویر منحوس خمینی و خامنه‌ای و شعار مرگ بر خامنه‌ای-درود بر رجوی

سازمان مجاهدین خلق ایران
سازمان مجاهدین خلق ایران

آخوند دژخیم مزارعی، رئیس کل دادگستری رژیم در کهگیلویه و بویراحمد، اعلام کرد حکم شش متهم از مجاهدین به‌خاطر شعارنویسی، توهین به مقدسات (ولایت فقیه) و آتش زدن «بنرهای تبلیغاتی منقش به تمثال شخصیت‌های ملی و مذهبی» صادر شد و آنها «به حبس و نفی بلد از ۸تا ۱۸سال محکوم شدند» (خبرگزاری حکومتی ایسنا-۲۵مهر۹۷).

به گفته رئیس کل دژخیمان نظام در کهگیلویه و بویراحمد «معاندین نظام... پس از ارتکاب جرم، از اقدامات خرابکارانه، عکس و فیلم تهیه و برای سرکردگان خود ارسال می‌کردند».

آخوند مزارعی با بلاهت افزود: «دستگیری این افراد از عنایات خاصه حق تعالی و حضرت ولی عصر به این نظام است».

او همچنین در یک ژست مسخره و میان تهی گفت: «دستگاه قضایی و اداره کل اطلاعات استان با تشکیل گروه ویژه، با رصد و گسترش چتر اطلاعاتی و اعمال تکنیک‌های فنی، عکس و فیلم‌های ارسالی این گروه معاند را تهیه کرده و آنها را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند»!

اما این دستگیریها مربوط به خردادماه گذشته است. منظور از شعار نویسی، «مرگ بر خامنه‌ای-درود بر رجوی» و منظور از آتش زدن «تمثال شخصیت‌های ملی و مذهبی» به آتش کشیدن تصاویر منحوس خمینی و خامنه‌ای است. ضمناً از این قبیل دستگیریها که رژیم اکنون به آن اذعان می‌کند بسیاری موارد دیگر وجود دارد که مقاومت ایران با جزییات به اطلاع سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر رسانده است.

رژیم آخوندی با احکام جنایتکارانه برای ایجاد رعب و وحشت، مذبوحانه تلاش می‌کند از گسترش روزافزون مخالفت با فاشیسم دینی و بالا گرفتن قیامهای مردمی مقابله کند و به‌ویژه از جوانان گچساران و یاسوج زهر چشم بگیرد.

مقاومت ایران مراجع و ارگانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر را به اقدام علیه دستگیریهای خودسرانه و محاکمات قرون‌وسطایی دیکتاتوری آخوندی و آزادی زندانیان سیاسی به‌ویژه دستگیر ‌شدگان قیام فرا می‌خواند.

این رژیمی است که تا به‌حال در ۶۴قطعنامه ملل ‌متحد به‌خاطر نقض حقوق‌بشر و محاکمات ظالمانه و شکنجه و رفتار ضدانسانی با زندانیان محکوم شده است.

سازمان مجاهدین خلق ایران

۲۶مهر ۱۳۹۷

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2e9ae228-d6f4-44f0-a0c4-5594d3ee8d0e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات