728 x 90

سازمان ملل، اتحادیه اروپا و ایتالیا موج جدید اعدامها توسط رژیم را محکوم کنند

اعدام در ایران
اعدام در ایران

گلوبال نیوز ایتالیا روز ۳۱اردیبهشت در محکومیت اعدام سه تن از زندانیان قیامی نوشت: سازمان ملل، اتحادیه اروپا و ایتالیا موج جدید اعدامها توسط رژیم ایران را محکوم می‌کنند.
در این مطلب که به قلم جولیو ترزی نوشته شده، آمده است: کمیته پارلمانی ایتالیا برای ایران آزاد موج جدید اعدامها به‌ویژه زندانیان سیاسی در ایران را محکوم می‌کند که رژیم با آن قصد دارد از طریق وحشت، جنبش شورش مردمی را که از سپتامبر در این کشور در جریان است، خاموش کند.

تنها در چهار هفته گذشته، حداقل ۱۱۲ حکم اعدام اجرا شده است.
اعدام سه تن از تظاهر کنندگان جوان آبان ماه گذشته در اصفهان صالح میرهاشمی (۳۶ساله)، مجید کاظمی (۳۰ساله) و سعید یعقوبی (۳۷ساله) - تنها یکی از جنایاتی است که خامنه‌ای با انجام آن تلاش می‌کند تا قدرت را به هر قیمتی حفظ کند، به‌رغم این واقعیت که اکنون واضح است که مردم دیگر خواهان اصلاحات جعلی نیستند، بلکه خواستار آزادی و احترام به حقوق اساسی بشر هستند... .

سه زندانی سیاسی اخیراً به اتهام "مخالفت با نظام" در محاکمه محکوم و اعدام شدند. در حالی که بسیاری دیگر در راهروهای مرگ زندان‌های رژیم منتظر اعدام هستند. این اتهام، فقط در یک سیستم قضایی توتالیتاری و با تفسیر خلاقانه مذهب به عنوان ابزاری برای برقراری قدرت مطلق، وجود دارد. به رغم اعتراضات گسترده داخلی و تظاهرات شجاعانه در حمایت از آنها، این سه نفر پس از ماه‌ها شکنجه‌های جسمانی و روانی تحت فشار قرار گرفتند. رژیم ایران به طور سیستماتیک از این روش استفاده می‌کند تا زمان اعدام آنها.
کمیته پارلمانی ایتالیا برای ایران آزاد نیز با پیوستن به درخواست مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران، از دولت ایتالیا و هم‌چنین سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن می‌خواهد اعدامها را قاطعانه محکوم کنند و اشکال مؤثر فشار را اتخاذ کنند تا رژیم ایران مارپیچ خونین سرکوب را که مدتها به‌عنوان جنایات علیه بشریت غیرقابل قبول در قوانین بین‌المللی بوده است را متوقف کند... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/662a53d4-c3e5-4057-a782-214e3c5536df"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات