728 x 90

سازمانهای غیردولتی خواستار متهم کردن رئیس پارالمپیک رژیم ایران به‌جرم جنایت علیه بشریت در فرانسه شدند

غفور کارگری، رئیس کمیته ملی پارالمپیک رژیم ایران
غفور کارگری، رئیس کمیته ملی پارالمپیک رژیم ایران

خبرگزاری فرانسه روز ۶شهریور در گزارشی نوشت: سازمانهای غیردولتی از رئیس سازمان پارالمپیک رژیم ایران به اتهام شکنجه و جنایت علیه بشریت شکایت قانونی کردند

خبرگزاری فرانسه نوشت: سازمانهای غیردولتی خواستار آن هستند که رئیس پارالمپیک رژیم ایران در فرانسه به شکنجه متهم شود.
دو گروه حقوق‌بشر روز دوشنبه اعلام کردند که در فرانسه از رئیس سازمان پارالمپیک رژیم ایران به اتهام شکنجه و جنایت علیه بشریت شکایت قانونی کرده‌اند.
برگزار کنندگان به خبرگزاری فرانسه گفتند که غفور کارگری، رئیس کمیته ملی پارالمپیک رژیم ایران برای بازیهای سال آینده، در حال حاضر برای دیدار با همتایان خود از سایر کشورهای شرکت‌کننده در فرانسه به سر می‌برد.
این دو گروه حقوق‌بشری می‌گویند غفور کارگری یکی از فرماندهان سابق نیروی قدس، شاخه‌ای از سپاه پاسداران است که عملیات اطلاعاتی و نظامی مخفی را در ایران و خارج از کشور انجام می‌دهد.
امانوئل داوود، وکیل گروه فرانسوی فمی آزادی (Femme Azadi) و ان جی اوی سوئدی خانه آزادی (NGO House of Liberty) که شکایت را مطرح کرد، گفت که فرانسه هرگز نباید به او ویزا برای این ملاقات را می‌داد.
داوود به خبرگزاری فرانسه گفت که سفر غفور کارگری به فرانسه «توهینی به همه قربانیان سرکوب ایران، در درجه اول زنان است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3cdbc156-7ee6-4065-9819-f3752629a1ea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات