728 x 90

زیر سؤال بردن دعاوی گشایش اقتصادی و سیاسی در پی توافقات با چین و عربستان و امارات توسط باندهای رقیب در رژیم آخوندی

توافقات رژیم با چین و عربستان
توافقات رژیم با چین و عربستان

باندهای رقیب در رژیم آخوندی دعاوی گشایش اقتصادی و سیاسی در پی توافقات با چین و عربستان و امارات را زیر سوال می‌برند

در حالی‌که دستگاههای تبلیغاتی رژیم از گشایش اقتصادی و سیاسی در پی توافقات با چین و عربستان و امارات سخن می‌گویند، باندهای رقیب این دعاوی باند غالب را زیر سؤال می‌برند.

خبرگزاری حکومتی انتخاب نوشت: دو مقام ارشد آمریکایی به اکسیوس گفتند توافق با عربستان صلح‌نامه نیست، بلکه بازگشت به وضعیت قبل از ۱۳۹۴ (زمان حمله به سفارت عربستان) است. ریاض یک روز قبل از توافق به ما گفت که به تفاهم با حکومت ایران نزدیک شده‌اند. اگر موشکها دوباره از یمن شروع پرواز کنند سفارتی باز نخواهد شد.

این خبرگزاری در مطلب دیگری تحت عنوان (آیا) توافق با عربستان جان سالم به درخواهد برد؟ به‌نقل از فارن پالیسی نوشت: شورای همکاری خلیج‌فارس خواهان یک حکومت عقیم شده و ناتوان در ایران است، اما پکن، تهران را به‌عنوان منبع استراتژیک بلندمدت برای همکاریهای انرژی، امنیتی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری، جدا از شورای همکاری خلیج‌فارس و مصون از نفوذ غرب می‌بیند. چین منتظر روزی است که (حکومت) ایران بتواند از تحریم‌های ثانویه رهایی یابد و انحصار چین بر اقتصاد ایران منافع ملموسی به همراه داشته باشد. اما تاکنون تحریم‌ها هم‌چنان مانع هر گونه پیشرفت عمده در روابط با شده است.

 

در همین حال، اعتراف رسانه‌های حکومتی با وجود این توافقات گرانی اقلام ضروری مردم هم‌چنان رو به افزایش است. روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی نوشت این هفته علی‌رغم کاهش نسبی قیمت دلار در بازار که عمدتاً به جو روانی ناشی از تعدیل در مواضع سیاست خارجی و بهبود روابط سیاسی با عربستان مربوط می‌شد، قیمت کالاها هم‌چنان سیر صعودی را طی کرد و خریدهای عید را برای مردم غیرممکن کرد.

(روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی ۲۵اسفند)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b46349e0-ebfb-4a22-90a3-06dc08468c15"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات