728 x 90

زندانیان سیاسی در خطر جدی ابتلا به بیماری کرونا

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

زندانیان سیاسی در خطر جدی ابتلا به بیماری کرونا

فراخوان به اقدام فوری برای آزادی ۴ نویسنده زندانی

زنان زندانی در قرچک ورامین، دانشجویان زندانی، برادران افکاری و عموم زندانیان سیاسی باید آزاد شوند

در شرایطی که فاجعه کرونا هر روز ابعاد وسیعتری به خود گرفته و طبق آمار روزانه حکومتی، شمار مبتلایان و قربانیان نسبت به ماه گذشته دو برابر شده است، فاشیسم دینی حاکم بر ایران، نه تنها از آزادی زندانیان سیاسی به‌طور موقت هم که شده خودداری می‌کند، همه روزه شمار بیشتری از مخالفان، خانواده‌ها و هواداران مجاهدین و زندانیان دهه۶۰ را دستگیر و روانه زندان می‌کند.

در مهرماه آقایان بکتاش آبتین، رضا خندان مهابادی و کیوان باژن، اعضای کانون نویسندگان دستگیر و به زندان اوین منتقل شدند. قبل از آن آقای خسرو صادقی بروجنی، نویسنده و خبرنگار زندانی شده بود. این چهار نویسنده در بیدادگاههای رژیم آخوندی به اتهامات آخوند‌ساخته ”تبلیغ علیه نظام” و ”اقدام علیه امنیت ملی“ جمعاً به بیست سال و ۶ماه زندان محکوم شده‌اند.

خانم مریم نصیری ۶۲ساله، روز ۲۷مرداد ۱۳۹۹ در قلعه حسن خان (استان تهران) دستگیر و در سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ اوین تحت بازجویی و شکنجه قرار گرفت. او اخیراً به زندان زنان قرچک ورامین منتقل شده است. مریم نصیری ۶۲ساله، وکیل و دارای ۴فرزند، در دهه۶۰ به‌دلیل هواداری از سازمان مجاهدین سه سال زندانی بوده است.

زندان قرچک از حداقل امکانات زیستی و بهداشتی برخوردار نیست و به‌ویژه در شرایط کرونا محیط بسیار آلوده‌ای است و زندانیان در معرض خطر جدی مبتلا شدن به ویروس کرونا قرار دارند.

زندانیان سیاسی فروغ تقی‌پور، زهرا صفایی و پرستو معینی که اوایل امسال دستگیر شده‌اند نیز مدتی پیش به همین زندان منتقل شده و از ملاقات و تماس با خانواده‌های خود محروم هستند.

از سوی دیگر علی یونسی و امیرحسین مرادی دو دانشجوی نخبه دانشگاه صنعتی شریف که از فروردین دستگیر شده‌اند هم‌چنان در زندان اوین به‌سر می‌برند. در همین حال وحید و حبیب افکاری برادران شهید قیام، نوید افکاری هم‌چنان در سلول انفرادی و تحت فشار و شکنجه قرار دارند.

روز ۲۹مهر ماه آقای مجید ذبیحی ۶۰ساله در تبریز برای چندمین بار دستگیر و به زندان منتقل شد. او در دهه ۶۰ به مدت چهار سال زندان بوده است. پیش از این او و اعضای خانواده‌اش بارها توسط مأموران و مزدوران اطلاعات آخوندی تهدید شده‌اند.

رژیم ضدبشری آخوندی در محاصره بحرانهای داخلی و خارجی و برای جلوگیری از بالا‌گرفتن خیزشهای بنیان‌کن مردمی و به تأخیر انداختن سرنگونی محتوم، از هیچ جنایتی رویگردان نیست. اعدام‌های جنایتکارانه، انباشتن زندانها و قرار دادن زندانیان در معرض کرونا، برخوردهای وحشیانه نیروهای سرکوبگر با مردم و شکنجه و قتل زنان و جوانان در ملأعام مانند آنچه در روزهای اخیر در آبادان و مشهد و اسفراین روی داد، در این شمار است.

مقاومت ایران، دبیرکل، کمیسر عالی و شورای حقوق‌بشر ملل متحد و گزارشگران ذیربط و عموم مراجع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر را به اقدام فوری برای آزادی نویسندگان زندانی، دانشجویان دستگیر شده، زنان زندانی در قرچک ورامین، برادران افکاری و عموم زندانیان سیاسی حداقل تا پایان پاندمی کرونا فرامی‌خواند و بار دیگر بر ضرورت تشکیل یک هیات تحقیق بین‌المللی برای بازدید از زندانهای ایران و دیدار با زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی تأکید می‌کند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۶ آبان ۱۳۹۹ (۲۷ اکتبر ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3f115482-5615-4fac-8f9f-e63eba7b039f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات