728 x 90

زنان در گذشته و حال، پروسه مبارزه، توسعه و الگوهای معاصر - به‌قلم رئیس کمیسیون زنان پارلمان اردن

زینب البدول رئیس کمیسیون زنان در پارلمان اردن
زینب البدول رئیس کمیسیون زنان در پارلمان اردن

زنان در گذشته و حال، پروسه مبارزه، توسعه و الگوهای معاصر

به‌قلم دکتر زینب البدول رئیس کمیسیون زنان پارلمان اردن

زنان در مقاومت ایران پیشتاز، مقتدر و فرمانده هستند

آنها الگوهایی در جهان کنونی هستند و زنان جهان به آنها اقتدا می‌کنند

 

مقاله دکتر زینب البدول رئیس کمیسیون زنان در پارلمان اردن در لوانت لندن

دکتر زینب البدول رئیس کمیسیون زنان در پارلمان اردن طی مقاله‌یی با عنوان ”زنان در گذشته و حال، پروسه مبارزه، توسعه و الگوهای معاصر“ که در سایت لوانت لندن و شماری از رسانه‌های کشورهای عربی نیز درج شده به ریشه‌های تاریخی جایگاه زنان در گذشته و حال و آینده پرداخته و موضوع برابری زن و مرد را در کشورهای مختلف بررسی کرده و نوشته است انگیزه اصلی مبارزات زنان، احقاق حقوق آنها و کسب صلاحیت برای حضور در مناصب مختلف است.

وی در ادامه به نمونه‌هایی از نقش و موقعیت زنان در اردن، ترکیه، عراق، سوریه و ایران پرداخته است.

دکتر زینب البدول رئیس کمیسیون زنان در پارلمان اردن درباره موقعیت و مبارزات زنان در ایران می‌نویسد:

وضعیت زنان در ایران حاوی دو تصویر متناقض است. تصویر اول بیانگر عمق درد و رنج زنان ایرانی در رژیم آخوندی است که در قیاس با کشورهای خاورمیانه به‌دلیل ظلم وستم، تجاوز و زورگویی و اعدام و کشتار زنان، دختران و کودکان، بی‌نظیر است، حرمتهایی که حفاظت از آنها در کتاب خدا نیز به آن اشاره شده اما در رژیم آخوندی این اعمال شنیع بسا فراتر رفته و به مسمومیت دختران مدارس نیز رسیده است. درد و رنج زنان در دیکتاتوری مخلوع شاه و در رژیم زن‌ستیز آخوندی ادامه داشته و تا زمانی که این رژیم قرون‌وسطایی در حاکمیت است، استمرار خواهد داشت.

دکتر زینب البدول رئیس کمیسیون زنان در پارلمان اردن در ادامه می‌افزاید:

تصویر دیگر وضعیت زنان ایرانی، در مقاومت ایران است که در آن زنان پیشتاز، مقتدر، متمدن و فرمانده هستند این زنان الگوهایی در جهان کنونی هستند و زنان دنیا به آنها اقتدا می‌کنند. خانم مریم رجوی که مقاومت ایران را هدایت می‌کند از تأیید و احترام مردمی و جهانی بالایی برخوردار است. او تلاش می‌کند که سر مار را در تهران له کند و در هم بکوبد و تحول توده‌یی عظیمی را خلق کند... تغییری که خواسته زنان و جامعه ایران است که خیرات آن نیز به منطقه خواهد رسید.

(لوانت انگلستان: ۱۱دی ۱۴۰۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d7c29ee4-d61b-4f2a-9c89-9fa483821ef4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات