728 x 90

زمینه‌چینی مجدد پزشکیان برای گران کردن بنزین

پزشکیان
پزشکیان

پزشکیان رئیس‌جمهور خامنه‌ای روز ۶شهریور ۱۴۰۳ بار دیگر برای گران کردن بنزین زمینه‌چینی کرد.

پزشکیان گفت: هیچ منطقی وجود ندارد که ما بنزین را بخریم به قیمت مثلاً دلار آزاد، ... و بیاییم بفروشیم به قیمت مثلا سوبسیددار. حالا اونی که میدیم بدهیم. حالا خود این جای بحثه آیا باید بدیم؟

باید به این سیاست‌های نادرستی که اجرا می‌کنیم اعتراض کنند. حالا اونها اعتراض نمی‌کنند حالا اونها اعتراض نمی‌کنند، حالا من پول گندم ندارم، پول دارو ندارم، پول نهاده ندارم، پول حقوق بازنشسته رو ندارم، آنوقت بنزین را می‌خرم دلاری ۵۰ تومان، می‌فروشم ۱۰ تومان. کدام منطقی این را از ما قبول می‌کنه که ما داریم این کار روز می‌کنیم. کدام انسان آگاهی هر انسان دانشمندی هر انسان دغدغه‌مندی من تصور نمی‌کنم این نوع سیاست را، این نوع نگاه را نمی‌پذیرد.

 

روزنامه رسمی دولت رژیم (ایران) در هراس از خشم مردم، به توجیه و رفع و رجوع سخنان پزشکیان برای گران کردن بنزین پرداخت و نوشت: اظهارنظر درباره قیمت بنزین، به‌معنای تصمیم‌گیری نیست. در دولت چهاردهم از شوک درمانی و غافلگیر کردن مردم در هیچ بخش خبری نخواهد بود و اگر در آینده، برای اصلاح هر نقص ساختاری، مانند قیمت بنزین، تصمیمی گرفته و مطابق آن گامی برداشته شود، این گام قطعاً با همراهی مردم خواهد بود.

خبرگزاری رویترز از زمینه‌چینی پزشکیان برای گران کردن بنزین خبر داد و نوشت: رئیس‌جمهور رژیم ایران می‌گوید قیمت سوخت یارانه‌ای غیرمنطقی است. رویترز افزود: رژیم ایران یک تولیدکننده بزرگ نفت با اقتصاد نابسامان است که در گذشته به‌دلیل افزایش قیمتها با اعتراض مواجه شده بود. پزشکیان، در ویدئویی که از رسانه‌های دولتی پخش شد، گفت: «این‌که بنزین را با دلار بازار آزاد بخریم و آن را با قیمت یارانه‌ای بفروشیم، منطقی نیست».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2dc63d73-4a6a-4268-84b5-1ae25d57cc7d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات