728 x 90

زلنسکی: «الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین با رستم عمرف جایگزین می‌شود

الکسی رزنیکوف- رستم عمرف
الکسی رزنیکوف- رستم عمرف

فاکس نیوز به نقل از زلنسکی نوشت: «الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین با رستم عمرف از حزب هولوس جایگزین می‌شود. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که اولکسی رزنیکوف وزیر دفاع این هفته با یک مقام دیگر جایگزین خواهد شد.

جایگزین رزنیکوف، رستم عمرف ۴۱ساله، سیاستمدار تاتار کریمه خواهد بود. رئیس‌جمهور اوکراین این خبر را در تلگرام اعلام کرد و خاطرنشان کرد که تغییر رهبری جدید پس از گذراندن بیش از ۵۵۰روز جنگ تمام عیار ضروری است.

زلنسکی در سخنرانی شبانه خود در روز یکشنبه به وزارت دفاع اوکراین اشاره کرد که به «رویکردهای جدیدی» نیاز دارد. او هم‌چنین به شکل‌های مختلف تعامل، هم با ارتش و هم با جامعه اشاره کرد.
... عمرف از سپتامبر ۲۰۲۲ رئیس صندوق املاک دولتی اوکراین بوده است. او به هولوس، یک حزب مخالف در اوکراین تعلق دارد. در طول جنگ، عمرف یک شخصیت کلیدی در تخلیه اوکراینی‌ها از سرزمینهای تحت اشغال روسیه و تبادل اسرای جنگی بود... عمرف هم‌چنین بخشی از هیأت اوکراینی در مذاکرات با روسیه بر سر توافق غلات مورد حمایت سازمان ملل بود... .

العربیه نوشت: اگر پارلمان انتصاب عمروف را تأیید کند، او اولین مسلمان و تاتار کریمه‌ای خواهد بود که در اوکراین سمت وزیر را برعهده می‌گیرد...

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b1eeb462-e085-4228-9ce8-a41d3a7611b4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات