728 x 90

زلنسکی از سربازان روسیه خواست برای نجات جان خود از منطقه جنگی فرار کنند

جنگ در اوکراین
جنگ در اوکراین

به گزارش  نیویورک تایمز روز دوشنبه ۷شهریور زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین به‌دنبال آغاز تهاجم نیروهای این کشور در منطقه خرسون، طی یک پیام ویدئویی از سربازان روسیه خواست برای نجات جان خود از منطقه جنگی فرار کنند. وی افزود: اگر می‌خواهید زنده بمانید وقت آن است که از ارتش فرار کرده و به خانه‌های خود بروید.

 

ارتش اوکراین اعلام کرد عملیات تهاجمی خود را در چندین منطقه در امتداد خط مقدم در منطقه خرسون در جنوب اوکراین آغاز کرده است. مقامات اوکراینی اعلام کردند نیروهای این کشور از خط مقدم دفاعی روسیه در خرسون عبور کرده‌اند.

سخنگوی نظامی ارتش اوکراین روز دوشنبه مدعی شد یک پایگاه فرماندهی روسیه در پشت خطوط روسیه در منطقه خرسون را منهدم کرده است.

 

روزنامه کی‌یف پست نیز روز دوشنبه خبر داد اولکسی کوالوف، که از طرف روسیه به‌عنوان معاون فرماندار منطقه خرسون منصوب شده بود، در خانه‌اش به‌قتل رسید. گزارشات حاکی از این است وی با یک تفنگ ساچمه‌ای که به نام خودش ثبت و در کنار جسدش یافت شد به‌قتل رسیده است.

کی‌یف پست نوشت: اولکسی کوالوف، یک زمیندار ثروتمند منطقه خرسون بود که از طرف حزب «خدمت به مردم» به‌عنوان نماینده، به پارلمان اوکراین راه یافت. اما چند ماه پس از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین به‌طور ناگهانی اعلام کرد به خدمت اشغالگران در آمده است. این منبع افزود: دفتر تحقیقات دولتی اوکراین در ماه آوریل گذشته پرونده جنایی علیه وی به اتهام خیانت تشکیل داد. چندی بعد عضویت وی از حزب خدمت به مردم لغو و از این حزب اخراج شد. وی نهایتاً در خانه‌اش به‌قتل رسید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0fa2f6f7-16f6-45bd-bd55-35305e9ab379"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات