728 x 90

گسترش کرونا - تهران یک هفته تعطیل شد

کرونا در ایران
کرونا در ایران

این خبر تکمیل می‌شود.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۱۲مهر۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۵۰شهر از ۱۱۵هزار و ۱۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۳۹۴۳نفر، در آذربایجان غربی به۳۰۰۲ نفر، در اردبیل به ۱۳۵۶نفر، در اصفهان به ۵۷۷۴نفر، در ایلام به ۹۶۰نفر، در تهران به ۲۷۲۰۱نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۸۷۳نفر، در خراسان جنوبی به ۸۳۷نفر، در خراسان رضوی به ۸۵۸۴نفر، در خراسان شمالی به ۲۰۳۴نفر، در خوزستان به ۷۴۷۳نفر، در زنجان به ۱۰۸۳نفر، در سیستان و بلوچستان به ۳۳۸۶نفر، در فارس به ۳۱۰۱نفر، در قزوین به ۱۰۶۹نفر، در لرستان به ۵۰۹۷نفر و در همدان به ۳۰۷۷نفر رسیده است.

تهران یک هفته تعطیل شد

با اعلام استانداری تهران از تاریخ ۱۲ مهر تا ۱۸ مهر فعالیت‌ برخی مراکز در استان تهران ممنوع است:

۱. دانشگاه ها، مدارس شبانه روزی، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای، زبانسراها، و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها
۲. مساجد و مصلی‌ها
۳. سینما، تئاتر و مراکز مشابه
۴. موزه و باغ موزه‌ها
۵. تالار‌های پذیرایی
۶. آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی
۷. برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و همایش‌ها
۸. باشگاه‌های ورزشی پربرخورد از جمله کشتی، جودو و کاراته و موارد مشابه
۹. کافه ها، قهوه خانه‌ها و چایخانه‌ها
۱۰. باغ وحش‌ها و شهربازی‌ها
۱۱. مراکز تفریحی ابی و استخر‌های سرپوشیده و سالن‌های بدنسازی
۱۲. عدم برگزاری نماز جمعه

-تعطیلی یک هفته‌یی تهران

دریافت مبلغ ۱۴۰هزار تومان از پرسنل نیروی هوایی ارتش در اصفهان برای تست کرونا

شیوع بیماری کرونا در پایگاه هوایی اصفهان بسیار شدید شده و فرمانده پایگاه و سایر فرماندهان حتی توان تهیه مواد ضد عفونی و مواد شوینده را ندارند و روزبه‌روز به تعداد پرسنلی که آلوده می‌شوند افزوده می‌شود.

برای تست کرونا در بیمارستان پایگاه از هر پرسنل مبلغ ۱۴۰ هزار تومان طلب می‌کنند و خیلی از پرسنل که علائم ظاهری کرونا را نیز دارند به‌خاطر نداشتن هزینه آزمایش به بیمارستان مراجعه نمی‌کنند و روزبه‌روز وضعیت بدتر و تعداد افراد درگیر بیشتر می‌شود.

کسی که یک خانواده ۴نفره دارد توان مالی پرداخت هزینه آزمایش را ندارد و این باعث پخش شدن بیماری به همسایگان و سایرین خواهد شد.

«کرونا می‌تازد؛ هنوز کسی برای تهران تصمیم نگرفته است»

روزنامه حکومتی همشهری نوشت: رئیس‌جمهور هیچ تصمیمی برای تهران، چهارراه تبادل ویروس نگرفته است. ضمن این‌که دولت همه تقصیر را گردن مردم می‌اندازد و فقط انتظار رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم دارد.

معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران گفته است: «با وجود شرایط وخیم کرونا، در شهر تهران محدودیت خاصی برای کرونا وجود ندارد. »

این روزنامه حکومتی افزود: بی‌تصمیمی برای تهران، نشانه بزرگ سهل‌انگاریهایی است که وجود دارد.

اعتراف به سیر صعودی مبتلایان به کرونا در تهران

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم روز شنبه ۱۲مهر با اعتراف به شیب صعودی موارد ابتلا و بستری بیماران کرونایی در تهران گفت: از اوایل شهریورماه نمودار موارد ابتلاء و بستری روزانه در استان تهران مجدداً روند صعودی به خود گرفته است و به شکل نگران کننده‌ای در حال امتداد است.

لاری با اشاره به این‌که مطمئناً در صورت تداوم این روند افزایشی، شاهد بالا رفتن موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در این استان طی هفته‌های آتی خواهیم بود ادامه داد: در حال حاضر شهرستانهای تهران، پیشوا، دماوند، ری، شمیرانات، شهریار، فیروزکوه و ورامین در وضعیت قرمز و شهرستانهای رباط کریم و پاکدشت در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند.

درخواست تعطیلی یک هفته‌یی در استان تهران

در ادامه شیوع گسترده ویروس کرونا در استان تهران علیرضا زالی، رئیس ستاد حکومتی مقابله با کرونا در تهران، با ارسال نامه‌یی به استاندار رژیم، خواستار اخذ تصمیمات قاطع مبنی بر اعمال محدودیت و تعطیلی یک هفته‌یی در سطح استان تهران برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا شد.

وی شب گذشته نیز طی مصاحبه‌یی گفت:

مطالعات اولیه ما نشان می‌دهد سیر تصاعدی این بیماری اگر افزایش پیدا کنه ما در تهران بین ۳ تا ۵برابر میزان مبتلایان را داشته باشیم و بین یک و نیم تا سه برابر میزان افزایش مگر و میر.

دکتر بهروز کلیدری: ما باید در این شرایط عزای عمومی اعلام کنیم

دکتر بهروز کلیدری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان طی مصاحبه‌ای با تلویزیون شبکه اصفهان (۱۱مهر۹۹) گفت: «اسفند ماه که ما گرفتار شدیم روزهای سختی را در پایان اسفند و نیمه فروردین سپری کردیم روزهایی که اگر ملاحظه بفرمایید اینجا آمار را من در نمودار خدمت‌تان نشان دادم که مارسیدیم به روزهایی که تعداد بیماران بستری‌مان در بیمارستانهای استان در لحظه به حدود ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰بیمار رسید و با تمهیداتی که در اون دوران اندیشیده شد قواعدی که همه سعی کردند بهش احترام بگذارند خوشبختانه اون شرایط سخت را ما در اردیبهشت ماه پشت سر گذاشتیم بیمارانمان رو به نزول گرفتند ولی مجدداً از اواخر خرداد همان‌طور که ملاحظه می فرمایید ما تعداد بیماران بستری‌مان در داخل استان به‌شدت افزایش پیدا کرده است.»

وی افزود:‌ «و الآن که ما ابتدای مهر ماه هستیم ملاحظه می فرمایید که ما در شهریورماه مان بیش از ۷۳۰۰بیمار را در بیمارستان هایمان بستری کردیم. این ۷۳۰۰ از ابتدای شهریور تا پایان شهریورماه در استان اصفهان ما بستری داشتیم آمار واقعاً قابل تاملی است اینها بیمارانی هستند که بستری شدند اگر شما توجه بفرمایید به بیمارانی که ممکن است به‌صورت سرپایی تست هایشان مثبت شده خب این آمار قطعاً بالاتر است.
ما در اسفند ماه شاید روزانه ۴۰-۵۰ بعضی از روزها تا ۱۰۰بیمار را در داخل استان شناسایی می‌کردیم که مبتلا به بیماری کرونا هستند اما این روزها به‌خصوص در دو هفته اخیر ما به آمار بسیار سنگینی رسیدیم شاید روزانه بیش از یکهزار بیمار را ما در داخل استان شناسایی می‌کنیم که متأسفانه در دو هفته اخیر بیش از حدود ۳۰۰بیمار از اینها در طی ۲۴ساعت در بیمارستانهای ما بستری شدند...

وی در خصوص افزایش بیماران بستری و شیوع گسترده کرونا گفت: «فقط شهریورماه را ملاحظه بفرمایید که سیر صعودی را ما داشتیم همین‌طور که ملاحظه می فرمایید ما از ۱۷۰۰ بستری در طی هفته یعنی روزانه حدود ۲۵۰بیمار الآن رسیدیم به ۲۲۰۰بیمار بستری در طی یک هفته. . . . یعنی ما الآن به بالای ۳۰۰بیمار در روز بستری رسیدیم»

افزایش ۳برابری جان‌باختگان کرونا در تهران

زالی رئیس ستاد حکومتی مقابله با کرونا در تهران نسبت به افزایش ۳برابری جان‌باختگان کرونا در تهران هشدار داد.

زالی گفت: مطالعات اولیه ما نشان می‌دهد که سیر تصاعدی این بیماری اگر افزایش پیدا کند ما در تهران بین ۳ تا ۵برابر میزان مبتلایان را داشته باشیم و بین یک و نیم تا سه برابر میزان افزایش مگر و میر.

زالی افزود: اشکالی که وجود دارد. ما کلاً سالیان متمادی در وزارت بهداشت، کمبود نیروی انسانی داریم. و من خیلی متأسفم که این را خدمت شما عرض بکنم که از شروع کرونا ما حتی ۵نفر هم از شروع کرونا به ناوگان بهداشت اضافه نکرده‌ایم. (میزان ۱۱مهر)

شناسایی دست‌کم ۳۵۰۰ مبتلای جدید به کرونا در ایران طی یک روز

سیما لاری گفت که طی ۲۴ساعت گذشته، در عین‌حال ۳۵۵۲بیمار جدید مبتلا به کرونا نیز شناسایی شدند.

به گفته وی از این تعداد، ۱۴۴۳نفر در بیمارستانهای نقاط مختلف ایران بستری شدند.

با احتساب این افراد، شمار رسمی مبتلایان کرونا در کشور نیز به ۴۶۴هزار و ۵۹۶نفر رسید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/69c92aec-846c-4d86-be57-695d36c0af33"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات