728 x 90

رژیم آخوندی نازنین زاغری را پس از سال‌ها حبس و گروگانگیری با دریافت ۵۳۰میلیون دلار آزاد کرد

نازنین زاغری
نازنین زاغری

رویترز صبح چهارشنبه ۲۵اسفند گزارش داد، وکیل نازنین زاغری و انوشه آشوری دو تبعه ایرانی ـ انگلیسی گفت: در حالی که مذاکرات طولانی‌مدت در مورد بدهی ۴۰۰میلیون پوندی (۵۳۰ میلیون دلاری) ادامه دارد، موکلین او از زندان آزاده شده و عازم لندن شده‌اند.

رویترز متعاقباً در گزارش دیگری نوشت: لیز تراس وزیر امور خارجه انگلستان در بیانیه‌یی اعلام کرد انگلستان یک بدهی تاریخی به رژیم ایران در رابطه با تجهیزات نظامی را پرداخت کرده و آزادی دوتابعیتی‌های ایرانی ـ انگلیسی را تأیید کرد.

 

هم‌زمان خبرگزاری سپاه پاسداران در خبری با عنوان «جاسوس ۵۳۰میلیون دلاری در آستانه مبادله» نوشت:

نازنین زاغری که به جرم جاسوسی برای انگلیس در ایران دستگیر شده بود، برای مبادله با تیم انگلیسی به فرودگاه منتقل شده.

۵۳۰ میلیون دلار اموال بلوکه‌شده پیش از آزادی زاغری به حساب جمهوری اسلامی واریز شده است. (تلگرام خبرگزاری فارس رژیم ۲۵اسفند)

 

سخنگوی قضاییه جلادان روز ۲۵اسفند نیز درباره آزادی دو گروگان ایرانی ـ انگلیسی گفت:

خانم نازنین زاغری به اتهام جاسوسی برای سرویس امنیتی کشور انگلیس به چهار سال حبس محکوم شده بود که مدت مجازاتش را به‌صورت کامل کشیده و حبسش به اتمام رسیده است و هم‌چنین ممنوع الخروجی وی لغو شد و از زندان آزاد شد. وی پرونده دیگری نیز دارد که در آن محکوم به یک سال حبس شده ولی این پرونده تاکنون به اجرا گذاشته نشده است.

آقای انوشه آشوری، به اتهام همکاری با سرویس‌های امنیتی کشورهای بیگانه به ۱۰سال حبس محکوم شده بود به‌جرم جاسوسی و حدود ۴سال و ۷ماه از مدت محکومیتش سپری شده بود که تقاضای آزادی مشروط کرد و با توجه به پرداخت مبالغی که از سرویسهای جاسوسی بیگانه گرفته بود این مبلغ هم پرداخت شد لذا دادگاه با آزادی مشروط ایشان موافقت و مورد رأفت حکومت اسلامی قرار گرفت و آزاد شد. (خبرگزاری صدا و سیمای رژیم ۲۵اسفند)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/443c29ce-1c43-4160-aaa0-4e2f72aeb727"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات