728 x 90

رژیم ایران فعالیت‌های جاسوسی سایبری‌اش را گسترش می‌دهد

رژیم ایران فعالیت‌های جاسوسی سایبری‌اش را گسترش می‌دهد
رژیم ایران فعالیت‌های جاسوسی سایبری‌اش را گسترش می‌دهد

بنا‌ به گزارش رادیو آلمان آژانس امنیت شبکه و اطلاعات اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۸ بهمن ماه پیش‌بینی می‌کند که رژیم ایران بر فعالیتهای جاسوسی سایبری خود بیفزاید.

علت این روند، بدتر شدن روابط رژیم ایران با غرب و خواست این کشور برای تقویت پایه‌های قدرتش در خاورمیانه عنوان شده است.

آژانس امنیت دیجیتالی اتحادیه اروپا دوشنبه اعلام کرد که رژیم ایران احتمالاً با بدتر شدن روابطش با قدرتهای غربی درصدد گسترش فعالیتهای جاسوسی سایبری‌اش است.

 

لازم به یادآوری است که اتحادیه اروپا در ماه جاری در واکنش به آزمایشهای موشکی رژیم ایران و سوءقصدهایی که علیه اپوزیسیون این کشور در خاک اروپا صورت گرفته، نخستین تحریم هایش را علیه این رژیم از زمان توافق اتمی سال ۲۰۱۵ مقرر کرد.

 

در گزارش آژانس امنیت شبکه و اطلاعات اتحادیه اروپا اعلام شده است: «تحریمهای تازه مقرر شده علیه ایران احتمالاً این کشور را وادار خواهد کرد فعالیتهای تهدیدآمیز سایبری زیر حمایت دولت را شدت ببخشد تا مقاصد استراتژیک و ژئوپولیتیک خود را در سطح منطقه‌ای دنبال کند.»

 

همچنین آژانس امنیت شبکه و اطلاعات اتحادیه اروپا فهرستی در مورد هکرهای مورد حمایت دولتها تهیه کرده است.

این گزارش به این نکته اشاره کرده است که چین، روسیه و رژیم ایران "تواناترین و فعالترین فعالان سایبری مرتبط با جاسوسی اقتصادی" هستند.

 

همزمان با این‌که آمریکا در ماه مارس ۲۰۱۸ تحریم‌هایی را علیه چند ایرانی به اتهام هک کردن از طرف رژیم ایران مقرر کرد، وزارت امور خارجه رژیم ایران این اقدام را "تحریک‌آمیز، غیرقانونی و بدون دلیل توجیه پذیر" خواند.

 

همچنین در ماه نوامبر ۲۰۱۸ وزارت خزانه‌داری آمریکا نام دو شهروند ایرانی را که در زمینه "تجارت دیجیتالی برای رژیم ایران" دست داشته‌اند به فهرست اسامی تحریم شدگان ایرانی افزود. این دو شهروند ایرانی "در حملات سایبری به بیمارستانها و کلینیک‌های آمریکایی و کانادایی شرکت داشتند و با استفاده از پول دیجیتال (بیت کوین) از این مؤسسات اخاذی می‌کردند".

 

در گزارش وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده بود که در تجارت دیجیتالی این دو ایرانی از طریق برنامه "باج افزار سام سام" (SamSam) از بیش از ۲۰۰قربانی اخاذی شده و این پول پس از آن به واحد پول ایران تبدیل شده است. آمریکا دو نفر دیگر را هم در همین رابطه به‌دلیل کمک به تبدیل باج های پرداختی از پول دیجیتالی بیت کوین به ریال تحریم کرد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d87f8e07-5f12-4109-807f-2ca462c8e207"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات