728 x 90

رژیم ایران در قعر لیست شاخص عملکرد محیط‌زیست جهان

ایران در قعر لیست شاخص عملکرد محیط زیست جهان
ایران در قعر لیست شاخص عملکرد محیط زیست جهان

سازمان محیط‌زیست و توسعه "دیدبان آلمان" شنبه ۶بهمن، در گزارش جدیدی اعلام کرد رژیم ایران به‌لحاظ وضعیت محیط‌زیست «شاخص تغییرات و عملکرد آب و هوا» بدتری عملکرد را داشته است و از لحاظ عملکرد بهبود وضعیت محیط‌زیست در سال گذشته میلادی در قعر جدول قرار گرفته است.
در این گزارش آمده است شاخص تغییرات عملکرد آب و هوا، وضعیت محیط‌زیست ۵۹کشور و اتحادیه اروپا را مورد ارزیابی قرار می‌دهد که مجموعاً مسئول انتشار بیش از ۹۰درصد گازهای گلخانه‌یی جهان هستند.
قرار گرفتن ایران در قعر شاخص بهبود وضعیت محیط‌زیست در حالی است که این کشور از لحاظ انتشار گازهای گلخانه‌یی که بزرگترین عامل گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی است و ششمین جایگاه بعد از چین، آمریکا، هند، ژاپن، و روسیه را دارد که به‌لحاظ اقتصادی در مقایسه با این کشورها اصلاً تناسبی ندارد.
رژیم ایران طی سال‌های گذشته پیشرفتی در توسعه انرژی‌های بادی و خورشیدی نداشته است و هم‌چنان سهم آنها در تولید برق کشور نیم درصد است. از طرفی مصرف انرژی‌های فسیلی ایران نیز هر سال روند افزایشی دارد و در مجموع انتشار دی‌اکسید کربن ایران، به‌عنوان اصلی‌ترین گاز گلخانه‌یی از محل مصرف انرژی‌های فسیلی، طی دو دهه گذشته دو برابر و به ۷۵۰میلیون تن در سال رسیده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f0582cc4-9988-4794-9aef-94b48633a517"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات