728 x 90

رویتر:‌ آمریکا با قوی‌ترین تحریم‌ها، به‌دنبال تغییر فراگیر

وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا

خبرگزاری رویتر سخنرانی مایک پمپئو را مخابره کرد و نوشت:‌ مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه تهدید کرد که " قوی‌ترین تحریم‌ها در تاریخ" را علیه رژیم ایران اعمال خواهد کرد، اگر به‌درخواست‌های فراگیر آمریکا جواب مثبت ندهد، که شامل رها کردن جاه‌طلبیهای هسته‌یی خود به‌طور مؤثر، توقف برنامه موشکهای بالستیک خود و پایان دادن به رفتار توسعه‌طلبانه خود در منطقه.

این خبرگزاری افزود:‌ هفته‌ها بعد از این‌که آمریکا از یک توافق هسته‌یی بین‌المللی با رژیم ایران خارج شد، پمپئو با یک رویکرد سخت و ثابت قدمی نسبت به رژیم ایران نشان داد که به‌طور بالقوه واشینگتن و تهران در مسیر درگیری عمیق‌تر قرار دارند.

مایک پمپئو در اولین سخنرانی در سیاست خارجی خود از زمان تصدی وزیر امور خارجه گفت: " اگر رژیم ایران از مسیری غیرقابل‌قبول و غیرسازنده که برای خود و مردم ایران انتخاب کرده است تغییر مسیر ندهد، این تیغ تحریم‌ها بسیار دردناک‌تر خواهد شد. "

وی سیاست رژیم ایران در گسترش نفوذ خود در خاورمیانه از طریق حمایت از گروه‌های مسلح نیابتی در کشورهایی مانند سوریه و یمن، را هدف قرار داد و هشدار داد که آمریکا عاملان و متحدان رژیم ایران در خارج از کشور را "خرد" خواهد کرد و به تهران دستور داد تا تمامی نیروهای تحت فرمان‌اش را از جنگ داخلی سوریه که در آن بشار اسد را حمایت می‌کنند، بیرون بکشد.

رویتر افزود:‌ مایک پمپئو به‌طور مکرر مردم ایران را بر آن داشت تا تسلیم رهبران خود از جمله حسن روحانی و محمد جواد ظریف نشوند.

او ۱۲درخواست برای رژیم ایران را مطرح کرد و گفت که بیرون آمدن از فشار تحریم‌های اقتصادی تنها زمانی رخ خواهد داد که واشینگتن تغییرات محسوسی در سیاستهای ایران دیده باشد.

او از رژیم ایران خواست تا غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند و هرگز فرآوری مجدد پلوتونیوم را ادامه ندهد، که شامل بستن رآکتور آب سنگین نیز می‌شود.

او گفت که همچنین باید همه ابعاد نظامی قبلی برنامه هسته‌یی خود را اعلام کند و برای همیشه و به‌طور قابل تصدیق چنین کارهایی را ترک کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a4f78d59-5fd4-4a98-8f64-2cf86b8402ca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات