728 x 90

رویترز: سه کشور اروپایی «پیش‌نویس قطعنامه علیه رژیم ایران را در میان اعضای شورای حکام آژانس توزیع کردند»

سه کشور اروپایی
سه کشور اروپایی

خبرگزاری رویترز روز ۹خرداد در گزارشی نوشت: دیپلماتهای کشورهای اروپایی از رافائل گروسی مدیر کل آ‌ژانس انرژی اتمی درخواست کرده‌اند که یک «گزارش جامع» درباره فعالیت‌های هسته‌یی ایران ارائه دهد.

در همین رابطه انگلستان، فرانسه و آلمان پیش‌نویس قطعنامه‌یی علیه رژیم ایران برای ارائه به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تهیه کرده‌اند.

سه دیپلمات گفتند که E۳ پیش‌نویس متنی را با کشورهای عضو هیأت مدیره ۳۵کشور آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اشتراک گذاشته است.

خبرگزاری رویترز به‌نقل از دیپلمات‌های اروپایی نوشت: این پیش‌نویس اکنون در میان اعضا به گردش درآمده و به نظر می‌رسد که سه کشور اروپایی با وجود مخالفت هم‌پیمان آمریکایی خود، مصمم به پیگیری آن هستند.
رویترز افزود: آمریکا و شرکای اروپایی آن بر سر مواجهه با رژیم ایران دچار اختلاف‌نظر شده‌اند؛ واشنگتن نگران است که چنین قطعنامه‌یی می‌تواند خطر تشدید تنش در منطقه را پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری پیشرو در ایالات متحده، به همراه داشته باشد.
در ارتباط با همین موضوع یک مقام ارشد اروپایی به رویترز گفته است که «ما در حال فشار آوردن به آمریکایی‌ها هستیم، اما آنها هم‌چنان بر این باورند که نباید هیچ اقدامی برای تشدید تنش با ایران انجام شود».

این مقام اروپایی در ادامه افزود: «این تلاش‌ها تاکنون هیچ نتیجه‌یی نداشته و ما معتقدیم که اکنون زمان نشان دادن قاطعیت است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/800b0911-af10-4354-91d1-6d03b6f5a02b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات