728 x 90

رویترز: پس از حمله پهپادی، فرانسه سیستم دفاع هوایی امارات را با جتهای رافائل تقویت می‌کند

فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه
فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه

خبرگزاری رویترز در گزارشی از حمایت نظامی فرانسه از امارات در برابر حملات حوثیهای وابسته به رژیم ایران نوشت: به‌دنبال حملات حوثی‌ها، روز جمعه فرانسه گفت، این کشور توافق کرده است تا در تقویت سیستم دفاع هوایی امارات متحده عربی شرکت کند، که این اقدام شامل ارسال جتهای رافائل می‌شود.

فلورانس پارلی وزیر دفاع فرانسه  روز ۱۵بهمن در توئیتر خود نوشت: «امارات متحده عربی در ماه ژانویه قربانی حملات جدی به سرزمین‌اش بود». برای نشان‌دادن همبستگی خود با این کشور دوست، مشخصاً برای دفاع از حریم هوایی آن در برابر هر گونه حمله‌ای، فرانسه تصمیم گرفته است تا پشتیبانی نظامی فراهم کند».
 

حوثی‌های نزدیک به رژیم ایران مسئولیت سه حمله به امارات را در طی دیماه به عهده گرفته بودند. در یکی از این حملات در روز ۲۷دی، حوثی‌ها با استفاده از پهپاد و موشک ابوظبی را هدف قرار دادند که در نتیجه ۳تن کشته شدند.
در مواجهه با افزایش تنشها در منطقه، آمریکا روز چهارشنبه در راستای کمک به متحد اماراتی خود، از اعزام یک کشتی جنگی و هواپیماهای جنگنده به ابوظبی خبر داد
فرانسه نیز که دارای یک پایگاه هوایی در امارات است و از آنجا حملاتی علیه بنیادگراها در سوریه انجام می‌دهد، قصد دارد تا در این زمینه به کمک متحد اماراتی خود بیایید.
فلورانس پارلی در این خصوص گفت: هواپیماهای جنگی رافائل فرانسه که هم اینک در ابوظبی مستقر هستند، در کنار نیروهای مسلح امارات متحده عربی در مأموریت‌های نظارت، کشف و رهگیری فعال می‌شوند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3733e9d6-fd31-4ac7-9d88-08eace6acd17"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات