728 x 90

رویترز: قرارداد بین رژیم ایران و ونزوئلا می‌تواند به تحریم‌های ثانویه منجر شود

قرار داد شرکت ملی نفت رژیم ایران و ونزوئلا
قرار داد شرکت ملی نفت رژیم ایران و ونزوئلا

خبرگزاری رویترز ۴مهر از قول منابع آگاه گزارش داد که، شرکت ملی نفت رژیم ایران و ونزوئلا، قرارداد معاوضه نفت امضا کرده‌اند.

بر اساس قرارداد امضا شده، رژیم ایران نفت فوق‌سبک (میعانات گازی) خود را با نفت فوق‌سنگین ونزوئلا معاوضه خواهد کرد.

رویترز به‌نقل از وزارت خزانه‌داری آمریکا نوشت: قرارداد می‌تواند نقض تحریم‌های آمریکا باشد. خزانه‌داری آمریکا هم‌چنین تأکید کرده است که طبق تحریم‌ها، کسانی که دست به نقض تحریم‌های آمریکا می‌زنند، با تحریم‌های ثانویه مواجه خواهند شد.

رویترز افزود: طبق ایمیل وزارت خزانه‌داری آمریکا این معامله می‌تواند نقض تحریم‌های آمریکا علیه این دو رژیم باشد و آمریکا تحریم‌های ثانویه را علیه هر فرد و نهاد غیرآمریکایی که با این رژیمها معامله کند اعمال می‌کند.

این خبرگزاری هم‌چنین نوشت: وزارت‌خانه‌های ونزوئلا و رژیم ایران و شرکت‌های نفت این دو کشور به درخواست اظهارنظر پاسخی ندادند.

شایان یادآوری است که آمریکا شهروندان خود را از معاملات نفتی با رژیمهای ایران و ونزوئلا منع کرده و هر کس یا نهادهای خارجی را که وارد این معاملات شوند، مشمول تحریم‌های ثانویه کرده و هر گونه داد و ستد با شرکت ملی نفت رژیم ایران می‌تواند منجر به تحریم شود.

از این پیش‌تر، سال گذشته دولت سابق آمریکا یک میلیون بشکه میعانات گازی ارسالی رژیم ایران به ونزوئلا را توقیف کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d1c83160-d5d1-4f65-8b83-ff17affd3e4b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات