728 x 90

رویترز: قاچاق تسلیحات توسط شبه نظامیان رژیم ایران به اردن

پهپاد سرنگون شده شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در مرز اردن - سوریه
پهپاد سرنگون شده شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در مرز اردن - سوریه

رویترز در گزارشی به‌تاریخ دوشنبه ششم شهریور از قاچاق تسلیحات به اردن توسط شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران خبر داد.
در قسمتی از گزارش رویترز آمده است: «ارتش اردن اعلام کرد که یک پهپاد را که از سوریه در حرکت بود، روز دوشنبه در سومین حادثه مشابه در ماه جاری سرنگون کرد، در حالی که مقامات گفتند همزمان با افزایش قاچاق تسلیحات از مرزها نگرانی‌هایی در مورد تهدیدی فراتر از مواد مخدر که توسط رژیم ایران برانگیخته می‌شود را ایجاد کرده است».

ارتش در بیانیه‌ای اعلام کرد که این پهپاد در قلمرو این کشور سرنگون شده است، اما چیزی که حامل آن بوده است، اعلام نشده است. مقامات اخیراً فاش کرده‌اند که اسلحه و همچنین مواد مخدر توسط هواپیماهای بدون سرنشین قاچاق می‌شود.

مقامات اردنی گفتند که استفاده روزافزون از پهپادهای حامل مواد منفجره در حال افزودن بعد جدیدی به جنگ بی‌امان میلیارد دلاری مواد مخدر بین مرزی است که اردن متحد سرسخت آمریکا مدتهاست شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران را که در جنوب سوریه تسلط دارند را مقصر و مسؤل این موضوع می‌داند.
در ادامه گزارش رویترز به‌نقل از سمیح المیثه وزیر سابق آشنا با تحولات مرزی، می‌نویسد این [رژیم ایران] هستند که با کمک حضور شبه‌نظامیان آنها در نزدیکی مرز ما، اردن را هدف قرار دمی‌دهند. این یک تهدید امنیتی است که فراتر از مواد مخدر است.
رویترز گزارش خود را با نقل قولی از مقامات اردنی پایان می‌دهد که «در جریان دیدار ژنرال ارشد آمریکا در هفته گذشته، اردن از حمایت بیشتر ایالات متحده از تلاشهایش برای مهار قاچاق مواد مخدر توسط شبه‌نظامیان رژیم ایران و واحدهای ارتش سوریه مرتبط با آن برخوردار است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f0dff5f5-a641-45cf-a9ec-736d361d69aa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات