728 x 90

رویترز: قانونگذاران اتحادیه اروپا می‌خواهند سپاه پاسداران را گروه تروریستی معرفی کنند

پارلمان اروپا
پارلمان اروپا

قانونگذاران اتحادیه اروپا می‌خواهند که سپاه پاسداران را گروه تروریستی معرفی کنند.
خبرگزاری رویترز از بروکسل گزارش داد پارلمان اروپا روز چهارشنبه ۲۸دی از اتحادیه اروپا خواست سپاه پاسداران را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار دهد و این نیرو... را مسئول سرکوب معترضان و ارسال پهپاد به روسیه دانست.
رویترز افزود: روابط بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا و تهران در ماه‌های اخیر به‌دلیل توقف تلاش‌ها برای احیای مذاکرات هسته‌یی بدتر شده است. تهران چندین شهروند اروپایی را بازداشت کرده و این اتحادیه به‌طور فزاینده‌ای نسبت به ادامه سرکوب خشونت‌آمیز معترضان، از جمله اعدام، انتقاد کرده است.
پارلمان اروپا در متنی با حمایت اکثریت قاطع قانونگذاران، «سرکوب وحشیانه ایران از جمله سپاه پاسداران در تظاهرات پس از مرگ مهسا امینی، را محکوم کرد.
در این متن از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن خواسته شده بود که سپاه پاسداران را به‌دلیل فعالیت‌های تروریستی و سرکوب اعتراض کنندگان و تأمین پهپاد به روسیه در فهرست تروریستی این اتحادیه قرار دهند.
متن مندرج در اصلاحیه قطعنامه‌ای که توسط آنا فوتیگا، قانونگذار محافظه‌کار لهستانی پیشنهاد شده نشان‌دهنده یک پیام سیاسی روشن برای تهران است.
قرار دادن سپاه پاسداران به‌عنوان یک گروه تروریستی به این معنی خواهد بود که اتحادیه اروپا کسی یا نهادی که به سپاه پاسداران تعلق دارد و هر یک از داراییهای آن در این اتحادیه مسدود خواهد شد. هم‌چنین هیچ‌کس یا نهادی مرتبط با سپاه پاسداران قادر به دریافت وجوه از شهروندان یا مشاغل اتحادیه اروپا نخواهد بود.
در مجموع ۵۹۸ نماینده مجلس به این اصلاحیه رأی موافق، ۹نفر رأی مخالف و ۳۱ نماینده رأی ممتنع دادند.
بروکسل در حال بررسی دور چهارم تحریم‌ها علیه تهران است و منابع دیپلماتیک گفته‌اند اعضای سپاه پاسداران هفته آینده به فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا اضافه خواهند شد.
اما برخی از کشورهای عضو از این بلوک فراتر رفته و سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی طبقه‌بندی کرده‌اند. انتظار می‌رود انگلستان در هفته‌های آینده چنین تصمیمی بگیرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/50e19752-e57d-4d55-9b96-72cc1590c9db"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات