728 x 90

رویترز: رژیم ایران چند شهروند خارجی و دیپلمات ارشد انگلستان را بازداشت کرد / تکذیب وزارت خارجه انگلستان

ایران
ایران

رویترز چهارشنبه ۱۵تیر در گزارشی از گروگان گرفتن تبعه کشورهای دیگر برای باجگیری و تحت فشار قرار دادن آنها نوشت: تلویزیون حکومتی ایران گزارش کرد سپاه پاسداران چندین خارجی و از جمله دومین فرستادهٔ ارشد انگلیس به تهران را به اتهام اقدامات جاسوسی نظیر نمونه‌برداری از خاک در مناطق ممنوعه، بازداشت کرده است. رویترز نوشت گفته نشد که آیا این افراد هنوز تحت بازداشت هستند یا نه.

سپاه پاسداران از گروگانگیری شماری از اتباع کشورهای خارجی خبر داد و نوشت: سازمان اطلاعات سپاه دیپلمات‌های سفارتخانه‌های خارجی که به جای رایزنی، جاسوسی می‌کردند را شناسایی کرده است. خبرگزاری سپاه پاسداران افزود: سپاه این دیپلماتها که در حالی جاسوسی و نمونه‌برداری از خاک یک منطقه ممنوعه بودند را شناسایی و دستگیر کرده است. معاون سفیر انگلیس نیز از افرادی است که با خانواده به‌عنوان گردشگر به کویر شهداد رفته اما آن‌گونه که تصاویر ثبت شده نشان می‌دهد این فرد به‌دنبال نمونه‌برداری از خاک این منطقه بوده است.(خبرگزاری حکومتی فارس ۱۵تیرماه)

این در حالیست که یک سخنگوی وزارت خارجه انگلستان روز چهارشنبه و در پی انتشار تصاویری در تلویزیون رژیم ایران مبنی بر دستگیری چند دیپلمات بریتانیایی اعلام کرد: «این ادعاها کذب محض هستند.»

به گزارش رویترز تلویزیون دولتی گفت، ”این جاسوسان مشغول برداشتن نمونهٔ خاک در صحرای مرکزی ایران بودند که تمرینات موشکی هوا-فضای سپاه پاسداران در آنجا انجام شده است“ .

تلویزیون کلیپی را نشان داد که گایلز ویتکر و خانواده وی را در مرکز ایران نشان می‌دهد و به‌نظر می‌رسد که دیپلمات انگلیسی در حال نمونه‌برداری از خاک است. تلویزیون گفت که این اتفاق در نزدیکی محلی بود که یک آزمایش موشکی در آن صورت گرفته بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8cfec932-a5c4-4cb7-a1b5-b0da681a2d84"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات