728 x 90

رویترز: حوثی‌های یمن وارد درگیری خاورمیانه شده‌اند و ترس از سرریز شدن جنگ را تشدید می‌کنند

یحیی سریع نماینده حوثیها
یحیی سریع نماینده حوثیها

حوثی‌های یمن وارد درگیری خاورمیانه شده‌اند و ترس از سرریز شدن (جنگ) را تشدید می‌کنند.
خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه ۹آبان نوشت: حوثی‌های یمن در فاصله بیش از ۱۰۰۰مایلی در صنعا وارد جنگ اسراییل و حماس شدند و روز سه‌شنبه اعلام کردند که در حملاتی که خطرات منطقه‌یی را برجسته می‌کند، هواپیماهای بدون سرنشین و موشکها را به سمت اسراییل شلیک کرده‌اند.

حوثیها که بخشی از شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران هستند، از زمان حمله حماس به اسراییل در ۷ اکتبر، پشت سر حماس گرد آمده‌اند و جبهه جدیدی را برای نیرویی که هشت سال است با ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در جنگ بوده است، باز کرده‌اند.
یحیی سریع، سخنگوی حوثی‌ها در بیانیه‌یی تلویزیونی گفت که این گروه «تعداد زیادی» موشکهای بالستیک و پهپادها را به سمت اسراییل پرتاب کرده است و «برای کمک به فلسطینی‌ها برای پیروزی» حملات بیشتری از این دست انجام خواهد شد.

بیانیه وی گسترش دامنه درگیری را تأیید کرد که کشورهایی از جمله بزرگترین صادر‌کننده نفت جهان، عربستان سعودی را عصبی کرده است و ترس از سرریز آن را تشدید می‌کند. زیرا اسراییل به‌دنبال نابودی حماس در پایگاه خود در نوار غزه است.

 

خبرگزاری فرانسه نوشت: نیروی هوایی اسراییل اعلام کرد، یک موشک زمین به زمین را که از منطقهٴ دریای سرخ به‌سمت اسراییل پرتاب شده بود، با موافقیت رهگیری کرده است.

نیروی هوایی اسرائیل، افزود: «یک تهدید هوایی دیگر صبح سه‌شنبه با موفقیت توسط جت‌های جنگنده نیروی هوایی ارتش در منطقه رهگیری شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ef4d85b5-fc02-48c9-afcd-3e30e0cd266e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات