728 x 90

رویترز: تظاهرات در بغداد به‌دلیل کاهش ارزش دینار عراقی

تظاهرات مردم عراق در مقابل بانک مرکزی عراق
تظاهرات مردم عراق در مقابل بانک مرکزی عراق

رویترز روز ۵بهمن از تظاهرات مردم عراق در بغداد بدلیل کاهش دینار عراقی خبر داد. در یکی از بنرها با اشاره به ایران نوشته شده بود: «نگذارید همسایه‌ها دلارهای ما را بدزدند».
رویترز نوشت: معترضان عراقی گفتند: خواسته‌های ما روشن است: دولت باید برای جلوگیری از کاهش ارزش دینار مداخله کند زیرا ما از قیمت‌های بالا در بازارهای محلی رنج می‌بریم». در یکی از بنرها با اشاره به ایران نوشته شده بود: «از دزدیدن دلارها توسط همسایگان جلوگیری کنید».
صدها نفر روز چهارشنبه در نزدیکی دفتر مرکزی بانک مرکزی در بغداد در اعتراض به کاهش اخیر دینار عراق در برابر دلار که باعث افزایش قیمت کالاهای مصرفی وارداتی شده است، تظاهرات کردند. صدها نفر از مناطق مختلف عراق پرچمهای عراق را به اهتزاز درآوردند یا بنرهایی را حمل کردند که خواستار مداخله دولت برای جلوگیری از کاهش ارزش دینار از ۱۴۷۰ در نوامبر به ۱، ۶۲۰دلار در ژانویه شدند.
در یکی از بنرها با اشاره به ایران نوشته شده بود: «نگذارید همسایه‌ها دلارهای ما را بدزدند». دهها پلیس ضدشورش در اطراف ساختمان بانک مرکزی و خیابانهای اطراف مستقر شدند، اما هیچ درگیری یا دستگیری گزارش نشد.
منابع دولتی به رویترز گفتند که محمد السودانی، نخست‌وزیر، روز دوشنبه رئیس بانک مرکزی را جایگزین کرد زیرا وی گام های مؤثری برای مقابله با پیامدهای مقررات جدید فدرال رزرو و تأثیر آن بر دینار برنداشته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/04760549-4e8f-4081-bb62-eb71d2fd7452"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات