728 x 90

رویترز: تشکیل یک نیروی واکنش سریع اروپایی بدون اتکا به آمریکا تا سال ۲۰۲۵

نیروی واکنش سریع اروپا - عکس از آرشیو
نیروی واکنش سریع اروپا - عکس از آرشیو

اتحادیه اروپا در نظر دارد تا سال۲۰۲۵ یک نیروی نظامی مشترک با حضور حداکثر ۵هزار نیرو ایجاد کند که بدون اتکا به آمریکا، قابلیت مداخله در طیفی از بحرانها را داشته باشد.
رویترز روز چهارشنبه ۲۶آبان با انتشار یک سند محرمانه ۲۸صفحه‌ای که تاریخ آن۱۸ آبان می‌باشد نوشت، نیروی استقرار سریع اتحادیه اروپا باید از توان زمینی، دریایی، و هوایی برخوردار باشد و بتوان نیروهای آن را بسته به بحران، با استفاده از هر یک از ارتشهای موجود تأمین و جابه‌جا کرد.
وزرای امور خارجه و دفاع اتحادیه اروپا گفتگو درباره این طرح را عصر دوشنبه در بروکسل آغاز کردند، برای رسیدن به سند نهایی تا ماه اسفند سال آینده تلاش می‌کنند.
ایتالیا و فرانسه، دو قدرت نظامی اتحادیه اروپا، از پیش‌نویس این طرح استقبال کرده‌اند. و در همین رابطه دیدگاه دولت ائتلافی آلمان نیز بسیار مهم است.
لازم به یادآوری است که دو دهه پیش رهبران اتحادیه اروپا برای اولین بار موافقت کردند که یک نیروی ۵۰ تا ۶۰هزار نفری تشکیل دهند، اما نتوانستند آن توافق را عملی کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c1603af2-396b-466e-b391-ff26347adce2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات