728 x 90

رویترز: بازگشت غول کشتیرانی مرسک به فعالیت در دریای سرخ

غول کشتیرانی مرسک
غول کشتیرانی مرسک

خبرگزاری رویترز روز یکشنبه سوم آذر خبر از بازگشت غول کشتیرانی مرسک به فعالیت در دریای سرخ داد.
بر اساس گزارش رویترز، شرکت مرسک دانمارک روز یکشنبه با اشاره به استقرار یک عملیات نظامی به رهبری آمریکا برای اطمینان از ایمنی تجارت در منطقه اعلام کرد که در حال آماده شدن برای سرگیری عملیات کشتیرانی در دریای سرخ و خلیج عدن است.
در بیانیه که روز یکشنبه توسط شرکت کشتیرانی مرسک منتشر شد آماده است: «از یکشنبه ۲۴دسامبر ۲۰۲۳، تأییدیه دریافت کردیم که ابتکارعمل چندملیتی که قبلاً اعلام شده بود، عملیات نگهبان رفاه (OPG) اکنون راه‌اندازی و مستقر شده است تا به تجارت دریایی اجازه عبور از دریای سرخ / خلیج عدن را بدهد و ما می‌توانیم بار دیگر به استفاده از کانال سوئز به‌عنوان دروازه بین آسیا و اروپا بازگردیم...

با ابتکار عملیات OPG، ما در حال آماده شدن هستیم تا به کشتی‌ها اجازه دهیم ترانزیت از طریق دریای سرخ به سمت شرق و غرب را از سر بگیرند».
خاطر نشان می‌شود که تعدادی از شرکتهای کشتیرانی جهانی طی هفته‌های اخیر به‌دلیل حملات شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ، از تردد در این مسیر خودداری کرده بودند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/79d24628-bf2a-4a86-8a15-eab3cfec0342"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات