728 x 90

رویترز - اعتراضات جسورانه مقامات حکومت را مستاصل کرده است

علی خامنه‌ای
علی خامنه‌ای

خبرگزاری رویترز روز شنبه ۲۸ آبان درباره صحبت‌های امروز خامنه‌ای نوشت: اعتراضات که یکی از جسورانه‌ترین چالشها برای رهبران روحانی ایران در دهه‌های اخیر بوده، شدت گرفته است و مقاماتی را که دشمنان خارجی ایران و عوامل آنها را مسئول سازماندهی این اغتشاشات می‌دانند، مستأصل کرده است.

رویترز افزود: اعتراضات در دانشگاههای ایران و در برخی از شهرها روز شنبه در حالی ادامه یافت که ولی‌فقیه علی خامنه‌ای هشدار داده بود که «دشمنان» کشور ممکن است پس از شکست در سرنگونی حکومت اسلامی در بیش از دو ماه طی ناآرامی‌ها، اقدام به تلاش‌هایی برای بسیج کارگران کنند.

 

در ادامه گزارش رویترز آمده است: تلویزیون دولتی به‌نقل از خامنه‌ای گفت: "تا این ساعت شکر خدا دشمنان شکست‌ خورده‌اند اما دشمنان هر روز ترفند جدیدی دارند و با شکست امروز ممکن است اقشار مختلف از جمله کارگران و زنان را هدف قرار دهند...

رویترز افزود: اعتراضات در ماه گذشته به بخش حیاتی انرژی گسترش یافت، اما تظاهرات کارگران که تا حدی به مطالبات مرتبط با حقوق و شرایط کار مرتبط می‌شد، محدود شده است.

در سال۱۹۷۹، ترکیبی از اعتراضات و اعتصابات توده‌یی کارگران نفت و بازرگانان بازار کمک کرد تا روحانیت در ایران به قدرت برسد.

خبرگزاری هرانا روز شنبه اعلام کرد که تحصن‌ها و اعتراضات در ۲۲محوطه دانشگاهی در تهران، پایتخت و شهرهای بزرگ از جمله اصفهان، تبریز و شیراز با شعارهایی از جمله "آزادی، آزادی، آزادی" در حال برگزاری است.

گروه حقوق کُرد «هه‌نگاو» ویدیوهایی را منتشر کرد که مدعی تیراندازی نیروهای امنیتی به معترضان در شهر دیواندره و کشته شدن یک معترض است. رویترز نتوانست این ویدیوها را تأیید کند.

هرانا اعلام کرد که تا روز جمعه، ۴۰۲ معترض در ناآرامیهای کشته شده‌اند از جمله ۵۸نفر زیر ۱۸سال. هرانا افزود، حدود ۵۴تن از نیروهای امنیتی نیز کشته شده‌اند. بر اساس این گزارش، بیش از ۱۶۸۰۰نفر دستگیر شده‌اند...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9e2d9f49-548f-4851-b257-4ab935110345"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات