728 x 90

رویترز: آمریکا می‌گوید دریچه برای گفتگوهای اتمی با ایران باز است اما نه برای همیشه

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا

خبرگزاری رویترز، روز پنجشنبه اول مهر در گزارشی درباره مذاکرات برجام نوشت: یک مقام ارشد آمریکایی روز پنجشنبه گفت: هنوز پنجره‌ای برای احیای توافق هسته‌یی ایران در سال۲۰۱۵ باز است، اما تهران هنوز مشخص نکرده که آیا مایل به از سرگیری مذاکرات در وین هست یا خیر.
این مقام هم‌چنین به شرط ناشناس ماندن به خبرنگاران گفت که صبر واشنگتن برای همیشه دوام نخواهد داشت، اما از تعیین مهلت خودداری کرد و گفت که این بستگی به پیشرفت فنی در برنامه هسته‌یی ایران و قضاوت گسترده‌تر ایالات متحده و شرکایش در مورد این دارد که آیا ایران مایل است معامله را احیا کند.

 

در همین روز سایت وزارت‌خارجه آمریکا در گزارشی از ملاقات آنتونی بلینکن با وزرای خارجه پنج عضو دائم شورای امنیت ملل متحد نوشت:

وزیر خارجه آنتونی بلینکن دیروز با وزرای خارجه چین، فرانسه، فدراسیون روسیه و بریتانیا به‌عنوان اعضای دائمی (P۵) شورای امنیت سازمان ملل متحد تشکیل جلسه داد. وزیر خارجه بلینکن بر اهمیت اقدامات سازنده P۵ برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی تأکید کرد.

در مورد ایران، بلینکن بر قصد ایالات متحده برای پیگیری مسیر دیپلوماسی معنادار برای محقق کردن بازگشت متقابل به پایبندی به برجام و رفع طیف کاملی از نگرانی‌های آمریکا در رابطه با ایران تأکید کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bfd32224-1ca4-4512-a83e-63b463854812"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات