728 x 90

رویترز: آمریکا بار دیگر اقدام سازمان ملل در جنگ اسراییل و حماس را وتو کرد

جلسه شورای امنیت ملل متحد درباره جنگ در غزه و اسراییل
جلسه شورای امنیت ملل متحد درباره جنگ در غزه و اسراییل

خبرگزری رویترز روز سه‌شنبه اول اسفند در گزارشی از جلسه شورای امنیت درباره پیش‌نویس الجزایر نوشت: ایالات متحده روز سه‌شنبه بار دیگر پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد جنگ اسراییل و حماس را وتو کرد و مانع از درخواست آتش‌بس فوری بشردوستانه شد، در عوض به این نهاد ۱۵عضوی برای فراخوان به یک آتش‌بس موقت مرتبط با آزادی گروگانها توسط حماس، فشار می‌آورد.
سیزده عضو شورا به متن پیش‌نویس الجزایر رأی مثبت دادند، در حالی که انگلستان رأی ممتنع داد. این سومین وتوی ایالات متحده از زمان آغاز جنگ فعلی در ۷ اکتبر بود.
عمار بنجاما، سفیر الجزایر در سازمان ملل، قبل از رأی‌گیری به شورا گفت: «رأی به نفع این پیش‌نویس قطعنامه حمایت از حق حیات فلسطینیها است. در مقابل، رأی دادن علیه آن به‌معنای تأیید خشونت وحشیانه و مجازات دسته‌جمعی اعمال شده علیه آنها است».
لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد روز شنبه اعلام کرد که ایالات متحده پیش‌نویس قطعنامه را به‌دلیل نگرانی‌هایی که می‌تواند مذاکرات بین ایالات متحده، مصر، اسراییل و قطر را که به‌دنبال میانجیگری برای توقف جنگ و آزادی گروگانهای نگهداری شده توسط حماس در نوار غزه را به خطر بیندازد وتو خواهد کرد.
توماس گرینفیلد پیش از این به شورا گفت: هر اقدامی که این شورا در حال حاضر انجام می‌دهد باید کمک کند، نه مانع از این مذاکرات حساس و جاری شود. و ما معتقدیم رأی به قطعنامه روی میز در حال حاضر در واقع تأثیر منفی بر مذاکرات خواهد داشت.

او گفت: «تقاضای آتش‌بس فوری و بدون قید و شرط بدون توافقی که حماس را ملزم به آزادی گروگانها می‌کند، صلح پایدار را به ارمغان نمی‌آورد. در عوض، می‌تواند جنگ بین حماس و اسراییل را گسترش دهد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4b0a7f83-c08e-459c-bad7-d1f322d4d569"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات